|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Megszűnik a Dobi István úti autópiac - új nyílik a Nagykőrösi
úton
|
1990. augusztus 24., péntek - A Fővárosi Tanács Csarnok- és
Piacigazgatóságától kapott információ szerint szeptember 1-jétől
megszüntetik a Dobi István úti használtautó-piacot, és
előreláthatóan szeptember 15-én a XIX. kerületi Nagykőrösi úton - az
Ecseri úti használtcikk-piac tőszomszédságában, a leendő nagybani
zöldség-gyümölcs piac közelében - megnyitják az új, nemcsak használt
autók adására-vételére szolgáló piacot.
A változással kapcsolatban az MTI munkatársa arról kérdezte Perger Bélát, a Fővárosi Autópiac Kft. egyik ügyvezetőjét: mi indokolta, hogy más helyet keressenek az autópiacnak? Az ügyvezető elmondotta: az 1972 óta működő Dobi István úti használtautó-piacon, ma már mind a gépkocsik elhelyezésének, mind pedig az adás-vételének kedvezőtlenek a körülményei. Évi 100-120 ezer gépkocsi forgalmazásának lebonyolítására kellene alkalmasnak lennie, de ilyen arányú bővítésre nincs lehetőség. Ezen kívül zavarja a Hungexpo tevékenységét.
Az Autóker Vállalatból alakult három kft., a Fővárosi Tanács Csarnok- és Piacigazgatósága, valamint az NSZK-beli Klapka cég részvételével, 130 millió forintos törzstőkével ez év júniusában alakult kft. az előbbiek miatt vállalkozott az új autópiac kialakítására. A választás a Nagykőrösi út végénél, az M5-ös autópálya torkolatához és a leendő M0-ás körgyűrűhöz közeli területre esett. E több mint 60 ezer négyzetméteres területen az első lépésben mintegy 1500, az év végéig csaknem 2000 gépkocsiállást alakítanak ki. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a régi piachoz képest 400-500-zal több járművet tudnak elhelyezni egyidejűleg. Ezen kívül itt már a különféle szolgáltatóegységek számára is lesz hely: büféket nyitnak, gépkocsialkatrészeket árusítanak, később pedig - várhatóan az év végéig - gumijavító-, autóvillamossági műhelyt és autómosót is felszerelnek.
A piac újdonsága lesz, hogy megnyitása után nem csupán a hétvégeken, hanem - hétfő kivételével - a hét minden napján nyitva lesz. A szolgáltatások körének kiterjesztése és szintjének emelése miatt az eladni szándékozóktól napi 150 forint helypénzt kérnek. A régi piacon 100 forint a tarifa. Az új piac egyébként a tömegközlekedési eszközökkel is megközelíthető, így például a Boráros térről induló 54-es autóbusszal, valamint a közelben elhaladó 154-es és 194-es járattal is. (MTI)
1990. augusztus 23., csütörtök 21:34
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|