Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Megszűnik a Dobi István úti autópiac - új nyílik a Nagykőrösi úton

1990. augusztus 24., péntek - A Fővárosi Tanács Csarnok- és Piacigazgatóságától kapott információ szerint szeptember 1-jétől megszüntetik a Dobi István úti használtautó-piacot, és előreláthatóan szeptember 15-én a XIX. kerületi Nagykőrösi úton - az Ecseri úti használtcikk-piac tőszomszédságában, a leendő nagybani zöldség-gyümölcs piac közelében - megnyitják az új, nemcsak használt autók adására-vételére szolgáló piacot.


A változással kapcsolatban az MTI munkatársa arról kérdezte
Perger Bélát, a Fővárosi Autópiac Kft. egyik ügyvezetőjét: mi
indokolta, hogy más helyet keressenek az autópiacnak? Az ügyvezető
elmondotta: az 1972 óta működő Dobi István úti használtautó-piacon,
ma már mind a gépkocsik elhelyezésének, mind pedig az adás-vételének
kedvezőtlenek a körülményei. Évi 100-120 ezer gépkocsi
forgalmazásának lebonyolítására kellene alkalmasnak lennie, de ilyen
arányú bővítésre nincs lehetőség. Ezen kívül zavarja a Hungexpo
tevékenységét.

    Az Autóker Vállalatból alakult három kft., a Fővárosi Tanács
Csarnok- és Piacigazgatósága, valamint az NSZK-beli Klapka cég
részvételével, 130 millió forintos törzstőkével ez év júniusában
alakult kft. az előbbiek miatt vállalkozott az új autópiac
kialakítására. A választás a Nagykőrösi út végénél, az M5-ös
autópálya torkolatához és a leendő M0-ás körgyűrűhöz közeli
területre esett. E több mint 60 ezer négyzetméteres területen az
első lépésben mintegy 1500, az év végéig csaknem 2000 gépkocsiállást
alakítanak ki. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a régi piachoz
képest 400-500-zal több járművet tudnak elhelyezni egyidejűleg. Ezen
kívül itt már a különféle szolgáltatóegységek számára is lesz hely:
büféket nyitnak, gépkocsialkatrészeket árusítanak, később pedig -
várhatóan az év végéig - gumijavító-, autóvillamossági műhelyt és
autómosót is felszerelnek.

    A piac újdonsága lesz, hogy megnyitása után nem csupán a
hétvégeken, hanem - hétfő kivételével - a hét minden napján nyitva
lesz. A szolgáltatások körének kiterjesztése és szintjének emelése
miatt az eladni szándékozóktól napi 150 forint helypénzt kérnek. A
régi piacon 100 forint a tarifa. Az új piac egyébként a
tömegközlekedési eszközökkel is megközelíthető, így például a
Boráros térről induló 54-es autóbusszal, valamint a közelben
elhaladó 154-es és 194-es járattal is. (MTI)



1990. augusztus 23., csütörtök 21:34


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD