|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Magyar autópályák - koncessziók
|
Barta György, az MTI kiküldött tudósítója jelenti:
Bécs, 1990. augusztus 2. csütörtök (MTI-TUD) - Külföldi
cégek nyilvános pályázatokon elnyerhetik majd magyar autópályák
építésének jogát, s egy ideig autópálya-használati díjat
szedhetnek az általuk épített szakaszokon - fejtette ki
csütörtökön a magyar kormány erre vonatkozó terveit Kálnoki Kis
Sándor, a Közlekedési Hírközlési és Vízügyi Minisztérium
államtitkár-helyettese az osztrák APA hírügynökség tudósítójának
adott nyilatkozatában.
Autópálya-használati díj azonban kizárólag a koncessziós szerződéssel épített autópálya-szakaszokon lenne lehetséges, és ott is csak akkor, ha az emiatt esetleg más utakra terelődős forgalom nem veszélyezteti a környezetet - hangsúlyozta Kálnoki Kis Sándor. Mint mondta, szó sem lehet például illetékfizetés vezetéséről a Budapest körüli M 0-ás körgyűrűn.
A velencei Pentagonale-tárgyalásokról frissiben hazatért államtitkár-helyettes elmondta az APA tudósítójának, hogy az olaszok nagy érdeklődést tanúsítanak a tervezett Budapest-Trieszt autópálya magyar szakaszának építése iránt.+++
1990. augusztus 2., csütörtök 16:06
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|