|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
- Interjú a miniszterjelöltekkel - 4. folyt.
|
- A művelődési és közoktatási miniszterjelölt Andrásfalvy Bertalan. Mik a legsürgősebb tervei, feladatai?
- Nagy félelem van a társadalomban, hogy egy új kormány, egy teljesen új kormány új reformokat hoz az oktatásügyben, megint kiszolgáltatva a pedagógus társadalmat az államhatalom kényének, kedvének. Szeretném ezúton is megnyugtatni a hallgatókat, hogy erről szó sincs. Tulajdonképpen eddig mindig azt hangoztatta a pártállam és az ideológiától megszorított, lebecsült és nagyon is szoros pórázon tartott pedagógusoktól, hogy a felhalmazott tudásukat adják tovább. De a hangsúlyt átteszem: nem a tudásukra van szükség, az emberségükre. Egy olyan pedagógust akarunk, aki szabadon, nem befolyásolva a felsőbbségtől, ideológiai félelmektől, önmagát adja tovább. A nevelés lesz a fontos. Nem a verbális tudásnak az átadása és megkövetelése, hanem a nevelés és ebben a szabadabb légkörben az emberi egyéniség kibontakozásában a pedagágus önmagát adja, és ezt kérjük tőlük.
- Az oktatási területen kívül milyen területekre gondolja, hogy legsürgősebben koncentrálni kell?
- Mindenhol baj van. Elsősorban két területen: úgye a maradékelv alapján mindenhol elszegényedtünk, működésre, fejlesztésre a kultúrának semmilyen területén nem volt mód, vagy nagyon kevés volt. Tehát tulajdonképpen mindenhol nagyon nagy baj van, mindenhol sürgős közbelépésről van szó. A megoldás és egyben a fő kérdés minden területen az önkormányzat, az abban dolgozó művészeknek, szakembereknek, tanároknak a java, ő döntse el, hogy kik vezessék, kik képviseljék érdekeit, és a Demokrata Fórum elég későn vette fel egy valódi pártnak a külső jegyeit. Mindig kérdezett és ezután is kérdezni akar. Amikor dönteni fogunk kulturális kérdésekben, művészeti kérdésekben, akkor a legkiválóbb művészekkel, a legkompetensebb emberekkel próbálunk konzultálni, kérdezni és úgy dönteni, ahogy az az egész nemzetnek a legjobb. (folyt.)
1990. május 23., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|