|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Legyen-e polgári repülőtér Debrecenben - sajtótájékoztató (1.
rész)
|
1990. május 4., péntek - A Magyar Honvédség május 18-án
megkezdi a debreceni szovjet katonai repülőtéri ingatlanok
átvételét. Az ott állomásozó szovjet repülőezred, a csapatkivonási
megállapodásnak megfelelően, május 25-ére teljes technikájával,
személyi állományával és a családtagokkal együtt elhagyja a várost -
jelentette be Annus Antal vezérőrnagy, a Magyar Honvédség vezérkari
főnökének általános helyettese, a szovjet csapatkivonások magyar
kománymegbízottja pénteken Debrecenben tartott sajtótájékoztatóján.
Ezt megelőzően a honvédség, valamint a Légiforgalmi és Repülőtéri
Igazgatáség szakemberei helyszíni szemlén mérték fel a repülőtér
esetleges későbbi polgári használatának lehetőségeit és feltételeit.
Ennek során Annus Antal elmondta, hogy a szovjet nyilvántartás szerint 776 lakás tartozik a repülőtérhez; ezek többsége másfél szobás, egyedi fütésű, gáz csak a konyhákban van. Miután a teljes szovjet csapatkivonásig még több raktár szovjet kezelésben marad, s egy szovjet gépesített lövészalakulat is tartózkodik majd Debrecenben, 150 repülőtéri lakásra, valamint az ott működő iskolára 1991. junius 30-ig a szovjet fél továbbra is igényt tart. E kérdésben élénk vita bontakozott ki, elsősorban a katonai repülőtér ez év végéig történő megszüntetését kimondó országgyűlési határozat értelmezéséről. A pártok szerint ami kerítésen belül van, az mind repülőtérhez tartozik, s így év végéig az összes lakást, minden ingatlant át kell adni a szovjet félnek. Annus Antal javaslatára az említett országgyűlési határozat ismételt tanulmányozása után, egy hét múlva újabb megbeszélést tartanak e kérdésről.
A várakozással ellentétben ezúttal sem született állásfoglalás arról, legyen e polgári légikikötő Debrecenben? A kormánymegbízott szerint megváltozott a pártok véleménye: korábban egyértelműen szorgalmazták a repülőtér polgári hasznosítását, most viszont inkább kétségeiket sorolták. Abban mindenki egyetértett, hogy az esetleges polgári repülést megelőzően részletes környezetvédelmi tervet, s úgynevezett zajtanulmányt kell készíteni. Annus Antal kérte, hogy a következő megbeszélésre a pártok alakítsák ki végleges álláspontjukat a repülőtér hasznosításáról. Felhívta a figyelmet: a döntést csak a régióban élők véleményének ismeretében szabad meghozni. (folyt. köv.)
1990. május 4., péntek 20:40
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|