Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet

1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás 1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.


A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától
eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az
útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más
bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell
előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az
üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6
milliárd forintot tesz ki.

    Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már
folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések
előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és
-fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben
adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya
közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki
hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a
Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után
megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb
szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es
autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött
építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt
nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt.
adja.

    Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú
főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák.
Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának
négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni
bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a
Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös
beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban
pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül
a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A
kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi
csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak
legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350
kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)



1990. március 13., kedd 23:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD