Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

A Fővárosi Tanács VB ülése

1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.

Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a
terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy
a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg.
Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők
nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a
lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették
azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet.

    A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos
érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő
forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti
gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs
területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes
szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a
városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő
megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés
döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi
költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás
autópálya kiépítése.

    A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az
M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal
vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg.
Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának
a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve
a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse
elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti
véleményezését. (MTI)


1989. december 18., hétfő 18:10


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD