|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Elavultak voltak az információk, újabb felmérés készül - Osamu Suzuki Esztergomban
|
1989. november 8., szerda - Szerdán az esztergomi Labor Műszeripari Művekben járt a japán Suzuki cég élnöke és kísérete, akik, mint ismertes, személygépkocsi-gyártás ügyében tárgyalnak magyar vállalatokkal. Ez a gyár már korábban kapcsolatba lépett a japán céggel; szabaddá vált kapacitásával akart valamilyen módon bekapcsolódni a Suzuki személygépkocsik gyártásába.
Osamu Suzuki elnök és a kíséretében lévő szakemberek megtekintették a gyárnak azt a hatalmas üzemcsarnokát, amely alkalmas lehet személygépkocsik összeszerelésére. Távozásuk után Réz László, az esztergomi gyár igazgatója a következőket mondta a sajtó képviselőinek: - Részletesen tájékoztattuk Suzuki urat vállalatunk adottságairól és méreteiről. Szó esett gazdasági helyzetünkről is. Elmondtuk, hogy miután már nincs igény korábban katonai célokra készült termékeinkre, áttértünk konténerek gyártására és folytatjuk a műszergyártást is. Kapacitásunk kihasználására - hiszen 1200 ember munkalehetőségéről volt szó - a korábbi kapcsolatfelvételünk óta szerződést kötöttünk három nyugati céggel. Több esztendőre szólóan évi több millió dollár értékű termék szállítására köteleztük el magunkat. Úgy tűnt, mindez zavart okozott és vegyes érzelmeket keltett a delegációban. Úgy érzem, hogy az elnök úr már elavult információkat kapott rólunk. Ilyen körülmények között, bár két lehetőséget, köztük egy új csarnok építését is megvitattunk, végső döntés nem született. A japán cég további dokumentációkat kért. Újabb felmérések és mérlegelések következnek. Ha rövid időn belül kedvező döntés születik, az első Suzuki gépkocsi akkor is csak 1992-ben készülhet el Esztergomban. Mindezek után az igazgató arra is rámutatott, hogy a hazai sajtóban ezzel kapcsolatban eddig megjelent információk, az ő véleménye szerint, nem voltak kellően megalapozottak. (MTI)
1989. november 8., szerda 18:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|