|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél az országgyűlési képviselőkhöz (OS)
|
1989. október 27., péntek - Tisztelt parlamenti képviselők A Szabad Demokraták Szövetsége részéről kezdeményezett népszavazási indítvány - százezret meghaladó hiteles alááírással - nehéz döntés elé állítja a parlamentet, ugyanis ha a Tisztelt Ház nem fogadja el a népszavazást, akkor a saját maga alkotta törvény ellen szavaz. Amennyiben viszont kormánya előterjesztését utasítaná vissza, akkor a kormányt hozná kritikus helyzetbe. Van azonban még egy harmadik probléma is, melyet - tekintettel az ország nehéz anyagi helyzetére - a parlament szintén nem hagyhat figyelmen kívül. Nevezetesen az, ha a most meghozandó döntéssel többször is úrnákhoz szólítanák a választópolgárokat - több tízmillió forintos költséget varrva ezzel a nép nyakába. Fogalmazhatjuk ezt úgy is, hogy ez esetben az országgyűlés választói ellen szavaz. Olyan döntésre lesz tehát szükség, melyik mindhárom szempontot, illetve igényt kielégíti. Ennek a lehetőségét javasoljuk megvizsgálni. Konkrétan arra gondolunk, hogy azonos időben, esetleg egyazon szavazólapon ,,A,, és ,,B,, változat között döntene a választópolgár arról, hogy ezen egy alkalommal a népszavazást, vagy az új parlament döntési körébe történő utalást tartja-e elfogadhatónak a köztársaságielnök megválasztására. Ugyanakkor a szavazólapon feltüntetett jelöltekre is voksolni lehetne. Természetesen az a választó is leadhatná szavazatát, aki egyébként nem a népszavazás mellett döntött, hiszen így nem zárná ki önmagát arra az esetre, ha a népszavazás kapja a többségi szavazatot. Amennyiben az a változat nyer többséget, amelyik a köztársaságielnök-választást az új parlamentre bízza, úgy a jelöltekre leadott voksok érvénytelenné válnak. Ezen a népszavazáson a többi - oda utalt - kérdésben is dönteni lehetne. A Magyar Demokrata Fórum vizsonyi szervezete (OS)
1989. október 27., péntek 18:51
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|