|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Hitelszerződés az M1-es autópálya továbbépítésére
|
1989. október 18., szerda - A Magyar Hitel Bank székházában szerdán a bank, valamint a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium képviselői hitelmegállapodást írtak alá. Ennek értelmében a Magyar Hitel Bank Rt 1 milliárd 425 millió forintos hitelt nyújt az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti szakaszának megépítésére.
Ismeretes: ez év nyarán a tárca nyilvános nemzetközi pályázatot írt ki az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 45 kilométeres szakasza jobb pályájának megépítésére, illetve finanszírozására. Összesen kilenc cég nyújtott be ajánlatokat, köztük több külföldi is. A bíráló bizottság a Betonútépítő Vállalat - finanszírozási és műszaki szempontból egyaránt legkedvezőbb - ajánlatát fogadta el. Az építés még idén októberben megkezdődik és 1990. október 31-éig fejeződik be. A hiteltörlesztés 1993. január 1-jétől 1995 december végéig esedékes. A kamat mértéke 22 százalékos, s ez végig állandó marad. A most megkötött hitelmegállapodásban a közlekedési tárca állami garanciát vállalt a hitel visszafizetésére. A megelőlegezett pénzt egyébként majd az útalapból törlesztik. Ebben azonban egyelőre még nem gyűlt össze elegendő pénz ilyen jelentős beruházás finanszírozására. Az idén hozzávetőlegesen 1,6 milliárd forintnyi útalap képződik, s ezt az összeget csak útfejlesztésre lehet felhasználni. (MTI)
1989. október 18., szerda 14:56
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|