|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Demonstráció a környezeti ártalmak ellen Győrött
|
1989. szeptember 25., hétfő - Tekintélyes kocsisort kényszerített várakozásra hétfőn Győr határában a Reflex Környezetvédő Egyesület, az osztrák ,,zöldek,, és a bécsi székhelyű Alpok-Adria Alternatív Szervezet közös akciója. A demonstráció résztvevői félszélességben, pontosan 30 percre lezárták az M1-es nemzetközi főútvonal belvárosba vezető szakaszát. A közvélemény figyelmét akarták ezzel felhívni a várost elkerülő út haladéktalan megépítésének fontosságára. A kényszerűen várakozó autósokat magyar és német nyelvű röplapokon tájékoztatták arról az áldatlan helyzetről, amelyet a várost elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a győrieknek kell immár hosszú idő óta elszenvedniük. A nyomasztó arányú tranzitforgalomból származó zajártalom és légszenyezés emberek tízezreinek egészségét veszélyezteti. A tiltakozó akció szervezői ennek megszüntetését követelik.
A lezárt úton veszteglő autók vezetőinek egy része megadással, sőt egyetértéssel vette tudomásul a történteket, mások viszont türelmetlenek voltak: hangos dudálással, indulatos kiabálásssal nyilvánították ki, hogy nem érzik saját ügyüknek a tüntetést. Az autósok türelmét próbára tevő demonstráció annak a hétfőn Győrött, osztrák és svájci szakemberek részvételével megkezdődött kétnapos tanácskozásnak a része volt, amelyen éppen a közúti közlekedés környezeti ártalmait, a Magyarország ,,átjáróház,, szerepéből adódó gondokat és az úgynevezett ,,tranzitterror,, elleni védekezés lehetséges módjait vitatják meg. A burgenlandi ,,zöldek,, a Közös Piac közlekedéspolitikájáról szólva a közúti forgalom liberalizálása mellett emelték fel szavukat. Hangoztatták: a prognózisok szerint a következő két évtizedben a közuti teherfogalom megduplázódására lehet számítani. Megítélésük szerint a várható növekedés együtt jár a környezeti ártalmak növekedésével. Az ellenük való védekezés érdekében követelték a felesleges áruszállítások kiküszöbölését, a tehergépkocsi-forgalom fokozott adóztatását, az éjszakai szállítások betiltását és ezzel együtt a vasúti áru-, és személyszállítás feltételeinek javítását. A környezeti terhelés és a közlekedési hálózat összefüggéseivel kapcsolatban a hazai szakemberek elsősorban a településközpontokat tehermentesítő utak kialakítását szorgalmazták. (MTI)
1989. szeptember 25., hétfő 18:37
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|