|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Magyarország nem csak határait nyitja meg - brit elemzések (2. rész)
|
,,Erich Honecker úr csakis ömmagát okolhatja, jóllehet a jelek szerint a legutóbbi időben súlyos betegsége miatt nem volt teljesen ura a politikai döntéshozatali folyamatnak. Miközben a Szovjetunió, Lengyelország és Magyarország Mihail Grobacsov peresztrojka- glasznoszty politikájával összhangban álló reformokat hajt végre, az NDK a kommunista ortodoxia bástyája maradt. A keletnémeteknek az általuk is vehető tv-adásokban bőségesen feltálalt nyugatnémet gazdagság tantaluszi kínjaihoz újabban az a keserű felismerés is párosult, hogy egyes kommunista testvérországokban demokratikus reformok mennek végbe. Ilyen körülmények között aligha vehetők komolyan a Magyarországot és Nyugat-Nemetországot érő heves keletnémet bírálatok. Igaz ugyan, hogy a magyar hatóságok végülis megszegtek egy húsz évvel ezelőtti, Kelet-Németországgal kötött megállapodást, csakhogy ez az egyezmény maga volt az anakronizmus. Ez nemcsak az ENSZ-alapokmány, az 1975-ös kelet-nyugati helsinki megállapodás és az utóértekezletek szellemével volt szöges ellentmondásban, hanem Magyarország sokkal liberálisabb politikájával sem volt többé összhangban.,, A brit üzleti körök befolyásos szócsöve gondolatmenetét nyomatékos figyelmeztetéssel zárja: ,,Bármennyire is tapsoljunk azoknak a humanitárius elveknek, amelyekre a magyar döntést alapozták, az is világos, hogy a nyomában kialakuló helyzet tele van potenciális veszélyekkel, amelyek a kelet-nyugati kapcsolatrendszer szövedékét fenyegethetik... Egy független keletnémet államnak csupán kommunista rendszere ad létjogosultságot, amely nélkül elveszítené az NSZK-tól őt megkülönböztető saját identitását. Ha végülis sor kerül majd Németország újraegyesítésére, ennek nem szabad az NDK hirtelen összeomlása következményeként történnie. Az Európa központjában keletkező vákuum és a vele járó stabilitáshiány felidézhetné egy szovjet katonai beavatkozás kockázatát, súlyosan fenyegetve a világbékét. A Nyugatnak, és kiváltképpen a Német Szövetségi Köztársaságnak nagyon gondosan kell ügyelnie, nehogy siettesse ilyen helyzet előidézését,, - hangoztatja a Financial Times. ,,Egy állam, amely elveszítette értelmét,, című vezércikkében a The Independent hasonló gondolatmenetben kérdőjelezi meg az NDK létjogosultságát, majd további kérdéseit így sorolja: (folyt.)
1989. szeptember 12., kedd 20:33
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|