Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Országos tanévnyitó (1. rész)

1989. szeptember 2., szombat - A budapesti Fasori Evangélikus Gimnáziumban tartották meg szombaton az idei tanév országos megnyitóját. A 37 év után újjászülető nagy múltú egyházi gimnázium első tanévét is köszöntő istentisztelet után Nagy Gyula, a Magyarországi Evangélikus Egyház püspök-elnöke, majd Glatz Ferenc művelődési miniszterhelyettes üdvözölte a gimnázium, valamint az ország valamennyi pedagógusát és diákját.

A miniszter elöljáróban szólt arról az új tárcaprogramról,
amelynek súlyponti része az egész oktatási rendszer felülvizsgálata
és átalakítása, valamint az, hogy a kultúra anyagilag és erkölcsileg
is kiemelt helyet kapjon az egész politikai gondolkodásban. Európai
felzárkózásunknak, az európai szintű oktatás megvalósításának ma még
meglevő akadályait, s azok felszámolásának eszközeit sorolva Glatz
Ferenc beszélt a nyugati nyelvek oktatásának nagyszabású
programjáról. Ennek része a nyelvszakos tanárok képzési létszámának
az egyetemeken két és félszeresére, a főiskolákon hatszorosára
történő emelése, az orosz nyelvtanárok fokozatos átképzése, az
idegen ajkú oktatók fogadása, foglalkoztatása. Hasonlóképpen
fontosnak ítélte azokat a munkálatokat is, amelyek célja a magyar
iskolarendszernek és a hazai diplomáknak az európai követelményekhez
való illesztése.

    Az elmúlt negyven esztendő - mondotta - az iskolában elsősorban
eszközt látott a társadalom ideológiai-politikai átnevelésére, s az
egységes politikai gondolkodás kialakítására. Az iskola szerintünk -
hangsúlyozta - nem a pártpolitika ideológiai céljainak lebontására
hivatott intézmény, nem is egyszerűen a pedagógiai kísérletek
tárgya, mint ahogy nem is a gyermekek számára berendezett
ismeretterjesztő tanfolyamegyüttes. Az iskola a helyi társadalom, a
helyi közösség, a település oktatási-nevelési és első számú
művelődési intézménye, és egyben a helyi társadalom
demokratizmusának, nyitottságának a biztosítója. Közösségi és
össztársadalmi érdek, hogy okos, színvonalas munkaerő hagyja el
padjait, és ilyen vezetők választódjanak ki. Ennek viszont az a
feltétele, hogy a kiválasztódás, az érvényesülés társadalmi
származástól függetlenül történjék. A jó iskolarendszer segítsen az
egyéni hátrányok behozásában, ugyanakkor tegye lehetővé az egyéni
tulajdonságok kifejlesztését. Az iskola a társadalmi mobilitás, a
közösség legkiválóbbjainak kiválasztási eszköze kell legyen.
(folyt.köv.)


1989. szeptember 2., szombat 16:38


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD