|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Nemcsak a pilóták, a gépek versenye is - Motoros mürepülő EB Békéscsabán (1. rész)
|
1989. julius 25. kedd (MTI) - Másfél hónappal a junius 11-én, az MHSZ székházában tartott sajtótájékoztató után kedden Békéscsabán került sor a második hasonló jellegü rendezvényre, amelynek témája az augusztus 4-14. között a békési megyeszékhelyen sorra kerülő VII. motoros mürepülő Európa-bajnokság volt. A szervezőbizottság stilszerüen oldotta meg az ujságirók helyszinre szállitását, három sportrepülőgéppel vitték Békéscsabára az érdeklődőket. A 70 perces, a vártnál lényegesen kellemesebb - nem dobálta a szél a gépeket - repülőut után Szepesi József ezredes, az MHSZ repülőfőnöke, a Magyar Repülő Szövetség titkára, a Nemzetközi Szövetség (FAI) alelnöke köszöntötte a megérkezetteket a békéscsabai repülőtér főépületében. Mondanivalóját azzal kezdte, hogy lezárult a nevezés, 15 ország 47 versenyzőjét (38 férfit és 9 nőt) jelöltek az Európa-bajnokságra. A pilóták 36 versenygépen mutatják be tudásukat. Békéscsaba nem először rendez ilyen nagy repülőeseményt, 1984-ben motoros mürepülő világbajnokságnak adott otthont a város. A mostani kontinenstalálkozó szervezése 6 millió forintba került, ami éppen a fele az öt évvel ezelőtti EB-jének. Bizony, manapság már semmiféle felesleges luxusra nem futja, ezért kellett - helyesen - megszoritani a nadrágszijat. Szepesi József szavaiból az is kiderült, hogy nullszaldóval, sőt lehetőség szerint minimális nyereséget elérve szeretnék megrendezi az Európa-bajnokságot. A Békéscsabára érkezők - a versenyzők és kisérők is - fejenként 500 dollár nevezési dijat kötelesek fizetni. Ez csak első látásra tünik soknak, mert benne foglaltatik a szállás, az étkezés költsége, sőt a repüléshez szükséges benzin ára is. Magyarországnak nagy a tekintélye a mürepülő sportban, ennek is tulajdonitható, hogy jövőre Budapesteen lesz a FAI soros kongresszusa. A szakvezetés szerint jó lenne, ha ezt a tekintélyt a magyar vb-résztvevők augusztus 4. és 14. között tovább öregbitenék. (folyt.köv.)
1989. július 25., kedd 15:07
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|