|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Országos értekezlet a Belügyminisztériumban
|
1989. július 3., hétfő - Országos értekezletet tartottak hétfőn a Belügyminisztériumban. A tanácskozáson Horváth István belügyminiszter ismertette a minisztérium funkciójának bővülésével összefüggő szervezeti változásokat. A miniszter hangsúlyozta, hogy a módosításokra a társadalmi, az állami, a politikai és a jogi életben végbemenő átalakulások miatt volt szükség.
A szervezeti változások a Belügyminisztérium csaknem valamennyi fő szakterületét érintik. A tanácsi, a közigazgatási feladatok végrehajtása és összehangolása érdekében létrejött a Választási Iroda, amely a választási jogszabályok kidolgozásában, a választások, illetve a népszavazások technikai lebonyolításában vesz részt. Megalakult a Menekültügyi Hivatal és az állami személyzeti tevékenység segítésére, a személyzetpolitikai munka összehangolására létrehozták a közszolgálati főosztályt. Főosztály irányítja a terület- és a településfejlesztés tárcaszintű munkáját. A lakás- és település-gazdálkodással, a tanácsokat érintő pénzügypolitikai, szabályozási és gazdálkodási kérdésekkel a tanácsi közgazdasági főcsoport foglalkozik. A közigazgatási feladatokat a helyi igazgatás főosztály, az igazgatás-szervezési és informatikai főosztály, valamint az általános közigazgatási és közjogi főosztály látja el. A közigazgatással foglalkozó szakterülethez került a lakcímbejentési, és -nyilvántartási tevékenység felügyelete, valamint a névváltoztatási ügyek intézése. A minisztérium régi feladatai közül változott a koncepció az állambiztonsági munkában. Kiépítik annak garanciáit, hogy az állambiztonsági szolgálat ne válhassék a nézetek elleni küzdelem eszközévé, hogy ne napi politikai igényeket szolgáljon ki. Ennek során a tevékenység alapját a nemzet biztonságát sértő cselekmények felderítésének kell képeznie. A rendőrség szervezetének egységes irányítás alá helyezése a bűnüldöző, a bűnmegelőző tevékenység hatékonysága növelése érdekében született. A Belügyminisztérium törvényes működésének feltételeit kialakítandó összevonták az állambiztonsági és a bűnügyi vizsgálati szerveket, és tevékenységüket függetlenítették a felderítő munkával szükségképpen együttjáró bizonyítási érdekektől. Az új vizsgálati szervet az országos rendőrfőkapitány irányítja. Intézkedés születettt a bűnüldöző tevékenység szervezetének további racionalizálására, valamint a rendőrség bűmegelőző szervezetének kialakítására. (MTI)
1989. július 3., hétfő 18:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|