Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Mégis kell szelvény az ingyenes utazáshoz (1. rész)

1989. június 26., hétfő - Ismeretes, hogy június 1-jétől ingyen utazhatnak vasúton és helyközi Volán-járatokon a 70 éven felüli nyugdíjasok. Ez a sokak számára örömteli intézkedés némi bonyodalmat is okozott, ugyanis eddig a közlekedési és a pénzügyi tárca nem tudott megegyezni a kieső bevétel visszatérítésének mikéntjéről. A legutóbbi minisztertanácsi ülésen végül is hallgatólagos megállapodás született: azaz a Pénzügyminisztérium kéviselői ezúttal nem hoztak fel ellenérveket a közlekedési szakemberek javaslata ellen. Mindezek alapján tehát a jövőben - s erről majd az érintett közlekedési vállalatok külön is tájékoztatják az utasokat - a 70 éven felülieknek külön a számukra nyomtatott szelvényt kell váltaniuk - természetesen díjmentesen - az utazáshoz. A közlekedési vállalatok ugyanis csak ezzel tudják igazolni, hogy mennyien élnek az ingyenes utazás lehetőségével.

Az ügyben Petőfi László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi
Minisztérium osztályvezetője tájékoztatta az MTI munkatársát.
Elmondta: pontos adatok nincsenek, csak becsülni lehet, hogy a
közlekedési vállalatok mekkora bevételtől esnek el, s ennek fejében
milyen összegű árkiegészítésre szorulnak. A KHÉM számításai szerint,
ha változatlan maradna a nyugdíjasok kedvezménye, akkor a 70 éven
felüliektől származó bevétel a vasúton mintegy 15-20 millió forint
lenne, s ehhez járulna az ahhoz kapcsolódó 135-160 millió fogyasztói
árkiegészítés, amelyet eddig automatikusan kapott a MÁV. Mindezek
elmaradása összességében 150-180 millió forintos veszteséget jelent
egy évben a vasútnál. Ez még növekszik körülbelül 130 millió
forinttal. Azok az idős emberek ugyanis, akik többször utaztak, mint
ahány alkalomra az állami kedvezmény adott, a MÁV-tól kaptak 20
százalékos engedményt. A Volánnál a kieső díjbevételek és az
elmaradó árkiegészítések összege 200 millió forintra tehető, ám a
szakemberek szerint ez akár meg is duplázódhat, ugyanis a korlátlan
ingyenes utazási lehetőség következtében várhatóan a kétszeresére nő
a 70 éven felüliek utazási kedve.

    Ezeket a számításokat - mivel csak becslésről van szó - nem
lehet az állami árkiegészítés alapjául venni. A kormányzat elismeri,
hogy a közlekedési vállalatokat mindenképpen kárpótolni kell, hiszen
nem viselhetik egy állami szociálpolitikai intézkedés terheit. A
közlekedési tárca már kezdetben is javasolta: bocsássanak ki
ingyenes szelvényeket, amelyek segítségével pontos képet lehetne
kapni arról, hogy hányan éltek az ingyenes utazási lehetőséggel.
(folyt.köv.)


1989. június 25., vasárnap 22:36


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD