Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Politikai egyeztető tárgyalások - Kukorelli István (13. rész)

Reálisan fel kell készülnünk integrációs erővonalak hiányában az
ország kormányozhatatlansági helyzetére, és éppen ezért
stabilizátorokra van szükség. Ki fogja például a választások
eredményének közzététele után a koalíciós kormányalakítási
tárgyalásokat lebonyolítani? A köztársasági elnök ebben az átmeneti
időben - mint ahogy a legtöbb országban is az egyik funkciója - a
magyar nemzet egységének a szimbóluma lesz.

    Nem kívánok érveket felhozni a párttörvény mellett. Ennek a
törvénynek az igénye még az egypárti politikai berendezkedésben
fogalmazódott meg - jól emlékszünk az egyesülési törvény vitájára.
Nem a pártok szabályozhatóságának kérdését vetjük el, azokat
funkcionálisan, más-más törvényekben lehet és kell is szabályozni.
Az egyesülési törvényben ismert közhatalmi korlátok elegendőek,
külön regisztrációs párttörvényre nincs szükség; a nyilvántartásba
vételt végezze el a rendes bíróság.

    - A pártok gazdasági tevékenységét csak megmérettetésük után
lenne célszerű szabályozni. Itt és most a gazdasági infrastruktúra
megteremtésére van szükség, amely két- és többoldalú alku eredménye
lehet. Ezt valamennyi újonnan létrejött független politikai
szervezet viszonylatában sürgetjük és támogatjuk. Végrehajtása
állami feladat.

    - A politikai reformlépések közül kiemelkedő jelentősége van a
választásoknak - ebben Szabad Györggyel egyetértünk. Nézetünk
szerint helyi önkormányzati választásokra - az erről szóló külön
törvény alapján - az alkotmány és az önkormányzati törvény
megalkotása után kerülhet sor.

    - Az országgyűlési választásokról szóló törvény mielőbbi
kidolgozása közös érdekünk, a tárgyalási témák közül legyen ez a
soron következő plenáris ülések első napirendje.

    - A harmadik tárgyalófél az egykamarás politikai képviselet
híve. Leszögezhető: a jelölési rendszer pártpolitikai legyen, de
megőrizve a választások komolyságát, ne zárja ki az állampolgárokat
és a közösségeiket megszervezni képes társadalmi szervezeteket és
mozgalmakat. A választókerületi rendszer az ország valós
településszerkezetén alapuló vegyes, átmeneti megoldás legyen. A
vidéki Magyarországon, ahol a politikai tagoltság még mindig
érezhető, maradjon meg a többségi elvet felhasználható egymandátumos
választókerületi rendszer. A lényeg; ki kell egyensúlyozni a két
választási rendszer hátrányait. (folyt.köv.)


1989. június 21., szerda 21:37


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD