|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Politikai egyeztető tárgyalások - Szabad György (10. rész)
|
Indokolt tehát, hogy egy további törvényjavaslat, amikor a tudatformálás teljes eszköztárának használatát a demokrácia, a szabadság és a közerkölcs követelményeinek szem előtt tartásával újraszabályozza, gondoskodjék arról, hogy a választásokon induló valamennyi politikai szervezet körültekintően kialakítandó módon és mértékben élhessen, de lehetőleg egyikük se élhessen vissza a hírközlés, a sajtó, a rádió és televízió által nyújtott lehetőségekkel. Itt említjük meg, hogy szükségesnek tartjuk a személyes jogok fokozottabb védelmét a modern információs rendszerekre is időben kiterjeszteni. Végül, de nem utolsó sorban, a választások szabadságának és demokratizmusának biztosítása szempontjából is mellőzhetetlennek tartjuk olyan törvények megalkotását, amelyek az erőszak alkalmazásának még a lehetőségét is kizárják a közéletből. Ennek biztosítékait látjuk minden fegyveres testület, különösképpen az állambiztonsági szervezet feladat- és hatáskörének pontos rögzítésében, működésük hézagtalan alkotmányos ellenőrzési rendszerének megteremtésében és minden fegyveres erő pártpolitikai semlegesítésében. Indokoltnak tartjuk a megegyezést, a munkásőrség és más fegyveres segédalakulatok feloszlatásának kérdésében. Felülvizsgálandónak és szükség szerint módosítandónak tartjuk a fegyverviselési jogot, a fegyveres testületek szolgálati szabályzatait és a katonai büntetőjogot. Mindezt az 1989. június 10-én kötött előkészítő megállapodás II. részének 2. és 3. pontja értelmében megalakítandó politikai munkabizottság elé utalandónak tekintjük. Célszerűnek azt véljük, ha a fentiekkel összhangban megállapítandó feladatok ellátásának munkarendjét - összhangban elnökünk által elmondottakkal - maga az érdekelt bizottság készíti el, figyelemmel az idézett megállapodás azon pontjára is, miszerint az egyes munkabizottságok szakértők bevonásával albizottságokat is létrehozhatnak. Értelemszerűen érvényesítendőnek tekintjük mindezt, a gazdasági munkabizottság kívánatos munkamódszerére is, jelezve, hogy annak, felfogásunk szerint, a megszerzendő információk birtokában, mindenekelőtt olyan, eddig nélkülözött átfogó és realizálható gazdasági koncepció kialakítására kell törekednie, amely tényleges és megbízható alapja lehet majdani törvényhozási kezdeményezéseknek. (folyt.köv.)
1989. június 21., szerda 21:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|