Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Politikai egyeztető tárgyalások - Szabad György (10. rész)

Indokolt tehát, hogy egy további törvényjavaslat, amikor a
tudatformálás teljes eszköztárának használatát a demokrácia, a
szabadság és a közerkölcs követelményeinek szem előtt tartásával
újraszabályozza, gondoskodjék arról, hogy a választásokon induló
valamennyi politikai szervezet körültekintően kialakítandó módon és
mértékben élhessen, de lehetőleg egyikük se élhessen vissza a
hírközlés, a sajtó, a rádió és televízió által nyújtott
lehetőségekkel. Itt említjük meg, hogy szükségesnek tartjuk a
személyes jogok fokozottabb védelmét a modern információs
rendszerekre is időben kiterjeszteni.

    Végül, de nem utolsó sorban, a választások szabadságának és
demokratizmusának biztosítása szempontjából is mellőzhetetlennek
tartjuk olyan törvények megalkotását, amelyek az erőszak
alkalmazásának még a lehetőségét is kizárják a közéletből. Ennek
biztosítékait látjuk minden fegyveres testület, különösképpen az
állambiztonsági szervezet feladat- és hatáskörének pontos
rögzítésében, működésük hézagtalan alkotmányos ellenőrzési
rendszerének megteremtésében és minden fegyveres erő pártpolitikai
semlegesítésében. Indokoltnak tartjuk a megegyezést, a munkásőrség
és más fegyveres segédalakulatok feloszlatásának kérdésében.
Felülvizsgálandónak és szükség szerint módosítandónak tartjuk a
fegyverviselési jogot, a fegyveres testületek szolgálati
szabályzatait és a katonai büntetőjogot.

    Mindezt az 1989. június 10-én kötött előkészítő megállapodás II.
részének 2. és 3. pontja értelmében megalakítandó politikai
munkabizottság elé utalandónak tekintjük. Célszerűnek azt véljük, ha
a fentiekkel összhangban megállapítandó feladatok ellátásának
munkarendjét - összhangban elnökünk által elmondottakkal - maga az
érdekelt bizottság készíti el, figyelemmel az idézett megállapodás
azon pontjára is, miszerint az egyes munkabizottságok szakértők
bevonásával albizottságokat is létrehozhatnak. Értelemszerűen
érvényesítendőnek tekintjük mindezt, a gazdasági munkabizottság
kívánatos munkamódszerére is, jelezve, hogy annak, felfogásunk
szerint, a megszerzendő információk birtokában, mindenekelőtt olyan,
eddig nélkülözött átfogó és realizálható gazdasági koncepció
kialakítására kell törekednie, amely tényleges és megbízható alapja
lehet majdani törvényhozási kezdeményezéseknek. (folyt.köv.)


1989. június 21., szerda 21:16


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD