|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Üröm és Pilisborosjenő nem enged
|
1989. június 3., szombat - Újabb tiltakozó falugyűlést tartottak szombaton Üröm és Pilisborosjenő lakói, mert elfogadhatatlannak tartják mindazt, ami a két falu közé tervezett, 400 kilovoltos távvezeték és az M0-ás autópálya ügyében az elmúlt másfél év alatt történt. A két község társadalmi bizottsága, valamint a Duna Kör helyi csoportja által szervezett falugyűlésen a felszólalók elkeseredetten szóltak arról, hogy a tavaly augusztus óta húzódó tárgyalások és egyeztetések végén a távvezeték gyakorlatilag ugyanazon a helyen halad, mint ami ellen tiltakoztak.
Mint mondották, ez a döntés azon az egyeztető tárgyaláson született, ahol a módosított nyomvonalak közül kellett volna választani. A két falu által támogatott változatot a Fővárosi Tanács képviselői nem fogadták el, így kompromisszum híján a Pest Megyei Tanács elnökhelyettese gyakorlatilag az eredeti nyomvonalra (attól 150 méterre keletre) adta meg az építőknek a területfelhasználási engedélyt. Ezt a döntést az érintett falvak lakói nem fogadták el, és a nagyközségi közös tanács megfellebbezte. Eközben a Duna Kör helyi szervezete a tervek felülvizsgálatára független szakértői csoport létrehozását kérte, majd ez év március 31-én több mint ezer aláírással ellátott levelet küldtek Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszternek, ebben is sürgetve a független szakértői bizottság létrehozását. A levélre ugyan nem érkezett válasz, de ezen a héten a két község országgyűlési képviselőinek részvételével tárgyalások kezdődtek a minisztérium illetékeseivel. Itt elsősorban ugyan az autópálya ügyéről volt szó, de a községek képviselői ígéretet kaptak a független szakértői csoport létrehozására is. A Pest Megyei Tanács határozata ellen benyújtott fellebbezést az Állami Energetikai és Energiabiztonságtechnikai Felügyelet elutasította. Mint a falugyűlésen elhangzott, már csak egyetlen fórum maradt, ahová fordulhatnak: az Ipari Minisztérium, ahová felülvizsgálati kérelmet nyújtottak be. Horváth Ferenc ipari miniszter ígéretet tett a gyors döntésre, és arra, hogy amíg ez meg nem születik, az építkezést felfüggesztik. A falugyűlés szónokai hangsúlyozták, hogy nem emberek és személyek ellen harcolnak, hanem az ellen a múltból ittmaradt döntési mechanizmus ellen, amely lehetővé teszi, hogy a hivatal emberek sorsáról döntsön a megkérdezésük nélkül. (MTI)
1989. június 3., szombat 18:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|