|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Joan Baez - 2. (2. rész)
|
Joan Baez soha nem adta fel a békébe, az emberi jogokba, az erőszakmentességbe vetett hitét, annak ellenére, hogy nyolc évig nem talált lemezkiadót dalaira, mert a cégek édeskés dalokat akartak, semmitmondó szövegekkel. A 80-as években azonban újra magára talált: ott volt a Live Aid-en, amit ő nevezett el fenntartásai ellenére a ,,80-as évek Woodstockjának,,. Részt vett az Amnesty International ,,Reménység összeesküvése,, nevű turnéján, valamint az ,,Emberi jogokat, most,, amerikai koncertjein is. Újabb dalaiban is főszerepet kap a politikai költészet: az emberi méltóságot követeli mindenkinek, tagadják meg azt bárkitől Chilében, Törökországban, Dél-Afrikában vagy Európa keleti felén. Ahogy 1972-ben Hanoiban, bombázás közben énekelt, a 80-as években a gdanski munkásoknak adta elő dalait. Próbálja felrázni az apatikus amerikaiakat, leleplezve az Oliver North-féle ,,nemzeti hősöket,, és emlékeztetve arra, hogy ma is husz háború folyik a világban. ,,Ha születik még valaha olyan mozgalom, mint a 60-as években, annak az lesz az oka, hogy az emberek nem hajlandóak megbarátkozni a háborúval, az erőszakkal - mondta egy tavalyi interjúban - talán az akkori lelkesedést nem lehet visszahozni soha, de a sötétben lappangó érzések napfényt hozhatnak a jövőben,,. Joan, aki ,,És hangot kaptam, hogy énekeljek,, címmel megírta önéletrajzát, már a 60-as években iskolát teremtett: őt követte annak idején Joni Mitchell, Buffy St. Marie, Melanie. Húsz évvel később olyan lányok vallják tanítómesterüknek, mint Tracy Chapman, vagy Michelle Shocked. Hogy ma sincsen társak nélkül, bizonyítja, hogy legutóbbi, ,,Recently,, című albumához Mark Knopfler, Peter Gabriel és a U2 tagjai írtak dalokat. De Baez a legbüszk ébb fiára, Gabrielre, akivel Woodstock-ban volt terhes, és aki kizárólag a nagy idők zenéjét hajlandó hallgatni....+++ Göbölyös N. László, MTI-Panoráma
1989. június 1., csütörtök 08:45
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|