|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Az Országgyűlés építési és közlekedési bizottságának ülése (2. rész)
|
Lép Ferenc (Tolna megye) elmondta: legutóbb a bős-nagymarosi erőműrendszer felépítése mellett szavazott, de mostanra már elbizonytalanodott. Szerinte sokan vannak, akik a különféle véleményeket hallgatva már nem tudják, hogy mi a helyes álláspont. Ha valóban nem lehet a természet egyensúlyát fenntartani, akkor inkább az építkezés leállítását kell vállalni. Koltai Imre (Pest megye) kérte, hogy a Parlament elé kerülő elemzés legyen végre alapos, enélkül ne is foglalkozzanak a kérdéssel a képviselők. Szalai Gyula (Fejér megye) szerint a végleges leállítás esetén külföldön sokan megkérdőjeleznék a magyarok megbízhatóságát. Az építkezés leállítása helyett inkább a környezeti feltételeknek megfelelő működésre kellene megoldást találni. A leállítás 50-60 milliárd forint kidobását jelentené, ez akkora összeg, hogy feltétlenül meg kell keresni a felelősöket. Szerinte a leállításról szóló döntést erősítse meg népszavazás. Bodonyi Csaba (Borsod megye) viszont üdvözölte a kormány intézkedését; ez már egy másik kormány - mondotta. Felhívta viszont a figyelmet arra, hogy hazánkban igen alacsony szintű az ökológiai kultúra. A vitában hozzászóló Udvari László közlekedési, hírközlési és építésügyi államtitkár elmondta: minisztériuma az építkezés felfüggesztését támogatta. A vízlépcső-építés miatti út- és vasútáthelyezés nem jelent számottevő fejlődődést az itteni közlekedésben, hídra pedig forgalmi, kereskedelmi szempontból nem Nagymaroson, hanem annál északabbra lenne szükség. A nemzetközi viziszállítás - bizonyos korlátozásokkal - a nagymarosi duzzasztás nélkül is megoldható. Ha a vízlépcsővel kapcsolatos infrastrukturára tervezett 20 milliárd forintból néhány milliárd is jutna az ország más területeinek fejlesztésére, ezzel is nyerne a nemzet. (folyt.köv.)
1989. május 26., péntek 18:52
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|