|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
A Hazafias Népfront válasza az Ellenzéki Kerekasztalnak (OS)
|
1989. május 24., szerda - Az Ellenzéki Kerekasztal nyílt levelet intézett a községekben, városokban, megyékben és a budapesti kerületekben alakuló helyi ellenzéki kerekasztalokhoz. Ebben - egyebek között - azt javasola nekik, hogy ,,a Hazafias Népfronttól követeljék helységeik átadását,,. A népfront ügyvezető elnökségének - soraiban ott ülnek az Ellenzéki Kerekasztalban részt vevő szervezetek vezető képviselői is - legutóbbi nyilatkozataiból félreérthetetlenül kitűnik: mozgalmunk nem törekszik a kialakult szervezeti integritásokat megbontani, nem kíván olyan látszatot kelteni, mintha a régi és az új politikai intézmények között máris kialakult volna valamilyen megegyezés. Meggyőződésünk, hogy a demokráciához, a jogállamisághoz vezető megegyezés útján csak korrekt módszerekkel, az érdekek megfelelő mérlegelésével, toleranciával, a korábbinál és a jelenleginél nagyobb nyitottsággal juthatunk előbbre. Mi ezt igyekszünk tenni, s tettük ezt akkor is, amikor az általunk bérelt, kisebb részben kezelésünkben, illetve tulajdonunkban lévő helyiségeinket - amelyek száma az országban összesen nem éri el a 350-et - gyűlések és más összejövetelek céljaira az új pártok és szerveződések rendelkezésére is bocsátottuk. Erőnkhöz mérten közreműködünk kívánatos hazai és külföldi nyilvánosságuk kialakításában. A megújuló népfrontmozgalom múltjának egyik keserű tapasztalata, hogy cselekedeteit, állásfoglalásait döntően egyetlen hatalmi centrumból származó érdek befolyásolta. Kialakuló, formálódó önállóságának ismételt feladását jelentené az, ha akár célkitűzéseinek helyességéről, akár csekély vagyonának sorsáról nem önmaga, hanem ismét mások kívánnának dönteni. Az elmúlt három hónapban újjáválasztott népfrontbizottságokban az örvendetesen gazdagodott politikai színskála mellett tízezrek vállaltak ismét vagy újólag társadalmi tisztséget. Talán nem eléggé közismert az, hogy a mozgalom szerény és szűk körű anyagi lehetőségeit az Országgyűlés döntése biztosítja. Mindezek alapján indokolatlannak tartjuk a közzétett követelést. Mint már sok településen, tárgyaljunk felelősen országosan is az együttműködés cselekvő formáiról, népünk sorsáról, jövőjéről. Budapest, 1989. május 24. Kukorelli István Huszár István az ügyvezető elnökség elnöke elnök-főtitkár (OS)
1989. május 24., szerda 18:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|