|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Glatz Ferenc művelődési miniszternek (OS)
|
1989. május 23., kedd - Tisztelt Miniszter Úr A Magyar Demokrata Fórum falutagozatának ménfőcsanaki csoportja felhívja a Miniszter Úr figyelmét a következőkre. Növelni kell a kis települések szellemi erejét és önállóságát. Ennek érdekében: - a legkisebb településen is vissza kell állítani az iskolai oktatást, legalább az első négy osztály tekintetében; - népfőiskolákat kell haladéktalanul szervezni, és azokon a falu emberét érdeklő gazdasági és politikai témákban ismeretterjesztést és oktatást végezni. Törekedni kell a falu hagyományos emberformáló erkölcsi értékeinek visszaállítására. Ennek eszköze: - a hitoktatás is, amelyhez az iskola biztosítson tantermet; - új tantárgyként - vallástól függetlenül - viselkedés és erkölcstan oktatása az általános iskolában. Az utóbbi időben hallottunk olyan véleményt, hogy a falurombolás nálunk Magyarországon előbb megkezdődött, mint Erdélyben. Valóban a kis falvak sora, ahonnan fokozatosan kivonult az iskola, a tanács stb. szellemi vezető erő nélkül maradt. Ennek káros hatását az élet igazolta. Az sem közömbös, hogy a kis emberpalánták szűkebb környezetük vigyázó és még talán mai is fegyelmező szeme előtt élhetik kisiskolás korukat, vagy szomszéd települések idegenebb világába kényszerülnek. Egy igazi néptanító jelenléte a faluban, közvetlenebb kapcsolata az adott esetben kisebb létszámú, akár összevont osztályokkal, többet érhet a túlzsúfolt körzetesített iskolák ,,korszerűségénél,,. A hitoktatás fakultatív tárgyként a tanrendbe beépítve (például a hatodik óraként) teljesen magától értetődő, normális kívánság. A vallástól független viselkedés- és erkölcstan oktatása gyermekeink megfelelő lelki, magatartásbeli fejlődését, jellemük szebbé válását segíthetné elő. A népfőiskolák megszervezéséhez a minisztériumnak anyagi támogatást kell biztosítani. Ezen gondolatok további részletesebb kifejtésétől eltekintve kérjük Tisztelt miniszter urat, hogy támogassa a magyar falu megújulását és jogkörénél fogva segítse elő programunk idézett pontjaiban foglaltak teljesülését. (OS)
1989. május 23., kedd 17:58
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|