Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Sajtótájékoztató a Merkurnál (1. rész)

1989. május 15., hétfő - Az idei várható személygépkocsi-értékesítésről tartottak sajtótájékoztatót hétfőn a Merkur vezetői. Elmondták, hogy ebben az esztendőben az államközi szerződések 124 ezer autó behozataláról szólnak, remény van azonban arra, hogy ennél valamivel több, körülbelül 140 ezer személygépkocsi érkezik.

A személyautó-behozatal szerkezete a szovjet gépkocsik javára
változik; ezekből eddig 46 ezerre szólnak az érvényes szerződések. A
Merkur további 14.600 autó importjáról tárgyal, elsősorban szovjet
partnereivel, továbbá a csehszlovák és lengyel gyártókkal.

    Az NDK-ból 37 ezer Trabant és Wartburg érkezik, a román Daciát
pedig a minőség függvényében veszi át a magyar forgalmazó.

    A tájékoztatón bejelentették: május 17-től lehet befizetni az
előleget a négyütemű Wartburg személygépkocsikra, amelyeknek ára: a
Standardé 200 ezer forint, míg a Special Limousiné 210 ezer.
Lehetőség van típusmódosításra május 17. és 26. között. A most
előjegyzett Wartburgokat 1991-től kapják meg az igénylők.

    Ugyancsak május 17-től lehet befizetni az Opel Kadett 1300-as LS
és a Volkswagen Golf típusokra, ezeknek ára: 645, illetve 670 ezer
forint. Az Opelekből és Golfokból körülbelül ezer érkezik ebben az
évben. Előfizethető a Mekurnál BMW is, belföldi ára 1.160.000
forint.

    A tájékoztatón szó volt arról, hogy jelenleg 17 ezren várnak
Lada 1200-as, Zastava és Skoda 105-ös személygépkocsikra.
Visszaigazolásuk többnyire 1989-re szól. Mivel ezeket a kocsikat a
Merkur már nem forgalmazza - vagy csak nagyon kevés érkezik belőlük
-, felajánlották a típusmódosítás lehetőségét. A leendő
tulajdonosok, attól függően, hogy mire fizettek be, több típusból
választhattak. A tapasztalatok szerint a befizetőknek csak a fele
fogadta el a feljánlott lehetőségeket. Akik nem választottak, vagy
visszakapják pénzüket, vagy ha olyan kocsira kértek módosítást,
amely az ajánlati listán nem szerepel, akkor - eredeti befizetésük
dátumának figyelembe vételével - új sorszámot kapnak.

    Újdonságokról is beszámoltak a Merkurnál: a IV. negyedévben
érkeznek az első ötajtós Lada Samarák, s az év második felében
számíthatnak a magyar vásárlók az új típusú 21412 Moszkvics
személygépkocsi megjelenésére. A Skoda Favoritot tesztelik, s mivel
a gyárral 2000 autó idei szállítására még nem kötötték meg a
szerződést, várható, hogy ebből az új típusból veszik meg az év
folyamán a hiányzó mennyiséget. (folyt.köv.)


1989. május 15., hétfő 16:02


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD