|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Sajtótájékoztató a Merkurnál (1. rész)
|
1989. május 15., hétfő - Az idei várható személygépkocsi-értékesítésről tartottak sajtótájékoztatót hétfőn a Merkur vezetői. Elmondták, hogy ebben az esztendőben az államközi szerződések 124 ezer autó behozataláról szólnak, remény van azonban arra, hogy ennél valamivel több, körülbelül 140 ezer személygépkocsi érkezik.
A személyautó-behozatal szerkezete a szovjet gépkocsik javára változik; ezekből eddig 46 ezerre szólnak az érvényes szerződések. A Merkur további 14.600 autó importjáról tárgyal, elsősorban szovjet partnereivel, továbbá a csehszlovák és lengyel gyártókkal. Az NDK-ból 37 ezer Trabant és Wartburg érkezik, a román Daciát pedig a minőség függvényében veszi át a magyar forgalmazó. A tájékoztatón bejelentették: május 17-től lehet befizetni az előleget a négyütemű Wartburg személygépkocsikra, amelyeknek ára: a Standardé 200 ezer forint, míg a Special Limousiné 210 ezer. Lehetőség van típusmódosításra május 17. és 26. között. A most előjegyzett Wartburgokat 1991-től kapják meg az igénylők. Ugyancsak május 17-től lehet befizetni az Opel Kadett 1300-as LS és a Volkswagen Golf típusokra, ezeknek ára: 645, illetve 670 ezer forint. Az Opelekből és Golfokból körülbelül ezer érkezik ebben az évben. Előfizethető a Mekurnál BMW is, belföldi ára 1.160.000 forint. A tájékoztatón szó volt arról, hogy jelenleg 17 ezren várnak Lada 1200-as, Zastava és Skoda 105-ös személygépkocsikra. Visszaigazolásuk többnyire 1989-re szól. Mivel ezeket a kocsikat a Merkur már nem forgalmazza - vagy csak nagyon kevés érkezik belőlük -, felajánlották a típusmódosítás lehetőségét. A leendő tulajdonosok, attól függően, hogy mire fizettek be, több típusból választhattak. A tapasztalatok szerint a befizetőknek csak a fele fogadta el a feljánlott lehetőségeket. Akik nem választottak, vagy visszakapják pénzüket, vagy ha olyan kocsira kértek módosítást, amely az ajánlati listán nem szerepel, akkor - eredeti befizetésük dátumának figyelembe vételével - új sorszámot kapnak. Újdonságokról is beszámoltak a Merkurnál: a IV. negyedévben érkeznek az első ötajtós Lada Samarák, s az év második felében számíthatnak a magyar vásárlók az új típusú 21412 Moszkvics személygépkocsi megjelenésére. A Skoda Favoritot tesztelik, s mivel a gyárral 2000 autó idei szállítására még nem kötötték meg a szerződést, várható, hogy ebből az új típusból veszik meg az év folyamán a hiányzó mennyiséget. (folyt.köv.)
1989. május 15., hétfő 16:02
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|