Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Nyílt levél Derzsi András miniszternek (1. rész) (OS)

1989. május 12., péntek - Tisztelt Miniszter Elvtárs
Mezőkövesd
Város Tanácsa állást foglalt a 3. sz. főközlekedési út mezőkövesdi
elkerülő szakaszának építéséről. Városunk országgyűlési képviselője
- dr. Ladányi József - interpellációt intézett Önhöz a 3. sz.
főközlekedési út Mezőkövesd várost elkerülő szakaszának építése
ügyében. Ön az Országgyűlés előtt azt a választ adta, hogy az
elkerülő szakasz megépítésére a pénzügyi forrás rendelkezésére áll,
és az építést csak a lakossági fellebbezés akadályozza.

    Mezőkövesd város lakossága képviseletében alulírott szervezetek
- a válasz szó szerinti értelmezése alapján - egyetértésünket adjuk
ahhoz, hogy a közlekedési főhatóság által szakmailag véleményezett
hatályos városrendezési tervnek megfelelő, a várost teljes egészében
elkerülő útszakasz megépítésre kerüljön.

    Miniszter Elvtárs
A sajtóban és rádióban elhangzott válasza
félreértésre adott okot és zavart keltett a város lakosságában,
mivel a leírtakkal ellentétben - ismereteink szerint - nem a teljes
elkerülő szakasz megépítésére van biztosítva pénzügyi fedezet, hanem
egy átmeneti, ideiglenes megoldásra, mely közlekedési,
környezetvédelmi szempontból sem ad elfogadható megoldást.

    A Közlekedési Főfelügyelet által elrendelt hatástanulmány
időközben elkészült, mely egyértelműen igazolja, hogy sem
zajvédelmi, sem emissziós és közlekedésbiztonsági szempontból nem
jelent megoldást a javasolt szakaszolás. A teljes elkerülő szakasz
megépítését indokolja az 1989. évi forgaloszámlálási adat is, mely
szerint már 19414 jármű napi forgalma terheli az átkelési szakaszt,
mely több mint 60 százalékkal haladja meg az út teljesítőképességét.

    Mérlegelni kell azt is, hogy gyakorlatilag az egész megye,
Kelet-Magyarország és a Csehszlovákia felé irányuló növekvő
tranzitforgalom egészségkárosító - zaj, légszennyezéi -,
közlekedésbiztonsági gondja nehezedik a város lakosságára.

    A növekvő súlyos és halálos közlekedési baleseti statisztikai
adatok mellett, a szűk keresztmetszetű átkelési szakaszon haladó
veszélyes vegyi szállítmányok napi katasztrófaveszéllyel fenyegetik
a város lakosságát.

    A városi és a megyei tanács testületi határozataiban
foglaltaknak megfelelően a teljes elkerülő szakasz építésének 1989.
évi megkezdését és folyamatos kivitelezésének biztosítását
igényeljük. (folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 15:24


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD