|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Környezetvédelmi tüntetés Győrött és Mosonmagyaróvárott
|
1989. április 13., csütörtök - Környezetvédelmi tüntetés színhelye volt csütörtök délután Győr belvárosa; a demonstrációt a városi és megyei tanács, a Reflex Környezetvédelmi Egyesület, a különböző alternatív szervezetek közösen szervezték meg, s egyetértett vele az MSZMP városi és megyei bizottsága is. A tüntetés résztvevői követelték, hogy mielőbb épüljön meg a Győrt elkerülő autóút.
A várost átszelő M1-es autóút mentén, a belváros különböző pontjain, s több városrészben rendkívül nagy a gépkocsik okozta környezetszennyezés. A közelmúltban végzett többnapos vizsgálat a megengedettnél ötször nagyobb szénmonoxid-szintet rögzített. Az áldatlan helyzet már évek óta tart; az Ausztriába áramló nagy turistaforgalom tovább fokozta az ártalmakat. A várost elkerülő autóút megépítése már legalább 20 éve napirenden van. A közlekedési tárca vezetői, miként korábban, most is egyetértenek vele. A városi és a megyei vezetés minden létező fórumon, az országgyűlésen is többször szóvátette a kialakult helyzet tarthatatlanságát. Ezek ellenére sem történtek érdemi intézkedések. A győri tüntetésen beszédek is elhanggzottak; szót kért Balogh József, a győri városi tanács általános elnökhelyettese, valamint a tüntetés szervezésében résztvevő különböző szervezetek nyolc képviselője. Felolvastak egy levelet, amit elküldenek Derzsi Andrásnak, a közlekedési tárca miniszterének. A győrivel egyidőben hasonló tüntetésre került sor Mosonmagyaróvárott, a városközpontban. Itt is sűrűn lakott körzetben vezet át a főútvonal; ebben a negyedben van a legtöbb közintézmény, azon kívül számos gyermekintézmény és a kórház is. A tüntetéshez mindkét helyen számos városi vezető is csatlakozott. A résztvevők száma több ezer volt. (MTI)
1989. április 13., csütörtök 19:48
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|