|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszternek (OS)
|
Budapest, 1989. április 12., szerda - Tisztelt Miniszter Úr A Magyar Demokrata Fórum Százhalombattai Szervezete nevében - csatlakozva gödöllői barátaink kezdeményezéséhez - tiltakozunk az autópályákra vonatkozó használat díj bevezetése ellen A tervezett intézkedésük ismételten a lakosságot sújtja, melynek nagy része már napjainkban is akadályozva van gépkocsijának használatában, mert a magas üzemanyag-árakat nem tudja kifizetni a folyamatosan romló életszínvonala miatt. Ember- és társadalom-ellenesnek tartjuk az intézkedést, mert azzal az elhanyagolt és kis áteresztő képességű mellékutakra kényszerítik a forgalom jelentős részét, így ott fokozódik az utak további elhasználódása, növekszik a balesetveszély, a zajártalom és a környezetszennyezés. Az utak rossz minősége miatt növekedni fog a gépjárművek meghibásodása, így tovább nő az alkatrészellátás és a javító kapacitás hiánya. A használati díjakból eredő bevételek zömét - az egyébként is kizsigerelt - vállalati üzemeltetőktől várják, akik a költségeket ismét a fogyasztókra fogják áthárítani. Cinikusnak és bőntetendőnek tartjuk azon hozzáállást, ami a Danubius rádióban hangzott el a minisztérium munkatársa részéről, miszerint akiknek nincsen pénzük, azok használják a mellékutakat. Jogtalannak és erkölcsileg megalapozatlannak tartjuk a tervezetet azért is, mert ezekbe az autópályákba már minden magyar állampolgár forintjai beépültek, mert Ők termelték meg az állami költségvetés azon részét is, amelyből csonka autópályáink elkészültek. Követeljük, hogy a kormányzat álljon el szándékától és a jövőben se foganatosítson hasonló intézkedéseket A nemzeti közmegegyezés érdekében javasoljuk, hogy a hatalom ne terhelje újabb hibás döntéssel azt a - korábbi - valótlan állítását, hogy az üzemanyagár-emelésekből befolyt többlet hasznot az úthálózatunk bővítésére fordítja, mert a népből csak ellenszenvet váltanak ki az ilyen és hasonló, képtelen kormány-intézkedések A Magyar Demokrata Fórum Százhalombattai Szervezete (OS)
1989. április 12., szerda 18:16
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|