|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódott az Országgyűlés munkája (29. rész)
|
Kiss Imre (Borsod-Abaúj-Zemplén m. 26. vk.), a Mezőkövesdi --------- Áfész nyugalmazott elnöke a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomás utasváró épülete és magasított peronja megépítésének tárgyában interpellált. Indoklásában elmondotta, hogy havonta 24 ezer ember közlekedik itt, s egy felvonulási barakképületben kell várakozniuk. Húsz éve szorgalmazzák egy kultúrált épület megépítését az életveszélyes váróterem helyett. Elmondta, hogy az ügyben már többször fordult a MÁV Vezérigazgatóságához és miskolci igazgatóságához, az előző közlekedési miniszterhez, s ígéreteket kapott. Tavaly, az év első napjaiban azt közölték vele, hogy elfogyott a pénz, és nem lesz váróterem, illetve ha lesz is, csak ideiglenes. Ezt a választ, illetve megoldást sem ő, sem választópolgárai nem fogadják el. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter rámutatott, hogy 100 olyan állomás van a fővonalak mellett, ahol hasonlóak a körülmények, s 10 milliárd forint kellene ahhoz, hogy mindenütt korszerű épületek fogadhassák a vasúton közlekedőket. Mindazonáltal a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomáson a MÁV mintegy 4 millió forintos költséggel megépít egy 240 négyzetméteres, központi fűtéssel és pénztárral ellátott utasvárót. A miniszter elmondta, hogy ezzel egyidejűleg, ez év június 30-ig elkészítik az aszfaltozott, magasított peront is. Mind a képviselő, mind az Országgyűlés - egy angúlag - elfogadta a miniszteri választ. (folyt.köv.)
1989. március 23., csütörtök 17:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|