|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Ülésezett az Országgyűlés építési és közlekedési bizottsága (4. rész)
|
Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter tájékoztatta a testületet az új tárca szervezeti felépítéséről, hatásköréről és feladatairól. Elmondta: alapelvnek tartották, hogy funkcionális típusú minisztériumot hozzanak létre, amely jól illeszkedik a népgazdasági és az államigazgatási reformfolyamatokba. A minisztérium három fő egységre tagolódik, az elsőbe a termelő infrastruktúra egységes koncepcionális irányítása tartozik, a másodikba az építészeti és építésügyi kérdések. (Ezzel kapcsolatban a miniszter megjegyezte, hogy létre akarják hozni a főépítészi kollégiumot, amely egyebek között összefogja az ország építészeti kultúráját.) Az utolsóba a műszaki fejlesztési, s a közlekedési alapellátással kapcsolatos ágazati típusú feladatok tartoznak. A napirendi ponttal kapcsolatban Bodonyi Csaba, Bódi János, Radnai Gábor (Budapest), Koltai Imre, Boros László és Szilágyi Gábor (Hajdú-Bihar megye) tett fel kérdéseket a miniszternek. Végül a postáról és a távközlésről szóló törvényjavaslat irányelveiről tárgyalt a bizottság. Az írásos előterjesztés leszögezi: az új törvénynek elő kell segítenie, hogy a postai és távközlési szolgáltatásokra állami és nem állami szervezeteknek és magánszemélyeknek egyaránt legyen lehetőségük. Bizonyos körben azonban - ilyen például a vállalt nemzetközi kötelezettségek teljesítése - indokolt a monopólium további fenntartása. A vitában felszólalók egyetértettek azzal, hogy a postai és távközlési törvény kidolgozása során - ahol lehet - a polgári jog általános szabályait vegyék figyelembe. A kérdéshez Juhász Ferenc, Reidl János (Somogy megye), Szilágyi Gábor, Köteles Zoltán, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója és Gricserné Heszky Enikő, a Postások Szakszervezetének főtitkára szólt hozzá. (MTI)
1989. február 20., hétfő 17:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|