|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
KNEB-ülés
|
1989. február 17., péntek - Jó esetben is csak a romlás lassítására elégséges az az összeg, amelyet a tanácsok az úthálózat fejlesztésére, fenntartására fordítanak a VII. ötéves tervben. A költségvetésből erre a célra 22 milliárd forint jut számukra. A jobbára átgondolatlan takarékossági szemlélet alapján elvégzett munkálatok további károkat okoznak. Gyakori, hogy az építők mindenféle műszaki terv nélkül kezdik el a munkálatokat, illetve - az anyagi források hiányára hivatkozva - olyan munkákat hagynak el, amelyek az útburkolat élettartamát növelnék, például ,,elspórolják,, a vízelvezetést - állapította meg a Központi Népi Ellenőrzési Bizottság pénteken az M0-ás autópálya építési főnökségén megtartott kihelyezett ülésén. Az érintett főhatóságok, vállalatok szakembereinek részvételével megtartott eszmecserén egyebek között elhangzott: az úthálózat fejlesztésében hazánk az utolsó előtti pillanatban van, amikor még meg lehetne akadályozni, hogy olyan feszültségekkel terhes helyzet alakuljon ki, mint amilyen ma a hírközlésben tapasztalható. Az infrastruktúra, így az úthálózat fejlesztése is előfeltétele a gazdaság megújulásának, a külföldi működő tőke fokozottabb bevonásának, s a dinamikusan fejlődő turizmus további sorsa is jórészt ettől függ. Az ülésen Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter adott áttekintést az országos úthálózat állapotáról. A testület ezután a belföldi távolsági áruszállítások veszteségforrásait feltáró vizsgálatról hallgatott meg tájékoztatót. A KNEB tagjai délután megtekintik az M0-ás autópálya építési munkálatait. (MTI)
1989. február 17., péntek 10:54
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|