Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (1. rész)

1989. február 15., szerda - Szerdán a MÁV vezérigazgatósága székházában ünnepélyesen beiktatták hivatalába a MÁV új elnök-vezérigazgatóját, Urbán Lajost. A megbízólevelet Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter nyújtotta át. Ezzel egyidőben - érdemei elismerése mellett, más fontos megbizatására való tekintettel - felmentette tisztségéből Onozó Györgyöt, a MÁV eddigi vezérigazgatóját.

x x x


A beiktatási ünnepséget követően Urbán Lajos az MTI
munkatársának kérdéseire felvázolta munkaprogramját, a vasúttal
kapcsolatos elképzeléseit. Mint mondotta, Magyarországon - az
ezredfordulóig feltétlenül - továbbra is meghatározó szerepet tölt
be a vasút az áru- és személyszállításban. A jelenlegi gazdasági
helyzetben nem lehet arra számítani, hogy gondjai megoldására több
pénzt kap a vasút, ám azt mindenképpen el kell érni, hogy a
rendelkezésre álló eszközöket a lehető leghatékonyabban használják
fel. A beruházásokat koncentráltan, s szigorú ésszerűségi,
fontossági sorrendben kell elvégezni.

    Az egyik legfontosabb feladat - s ezt pénz nélkül is el lehet
érni -, hogy a vasút megbízhatósága számottevően növekedjék. Ez
feltétele annak, hogy a belföldi és a nemzetközi fuvaroztatók
bizalmát a fuvarversenyben a MÁV nyerje el. Szigorú szankciókat
helyeznek kilátásba azokkal szemben, akiknek hibájából, hanyag,
rossz munkája miatt a vasút a szállítási feladatokat nem mindig
tudja határidőre elvégezni. Feltétlenül szükség van a
kereskedelempolitika koreszerűsítésére, s a kínálati pozíció
létrehozására. A személyszállításban sürgető feladat az intercity
forgalom feltételeinek kialakítása - hangsúlyozta az
elnök-vezérigazgató -, azaz olyan gyorsvonati rendszer megteremtése,
amelynek révén az utasok fele annyi idő alatt érhetnek el a
fővárosból egy-egy vidéki nagyvárosba, mint közúton. Ugyancsak
javítják az utazási feltételeket a munkásvonatokon.

    Urbán Lajos szerint érdemes volna elgondolkodni azon - s erről
hamarosan tárgyalásokat kezdeményeznek a partnerekkel -, hogy közös
szállítmányozó részvénytársaságot hozzanak létre a legnagyobb
fuvarozó vállalatok, így elsősorban a MÁV, a Volán, a Hungarocamion.
(folyt.köv.)


1989. február 15., szerda 17:15


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD