Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Folytatódik a XXI. Magyar Filmszemle

1989. február 4., szombat - Az első igazi versenynappal folytatódott szombaton a XXI. Magyar Filmszemle a Budapest Kongresszusi Központban.

A délelőtti óráktól az éjszakába nyúlóan párhuzamos vetítéseken
peregtek a filmek a Kongresszusi Központ három termében. Két
korábban már játszott alkotás - Szabó István Hanussenje és Xantus
János Rock-térítője - mellett nyolc ősbemutatót láthatott a
közönség, nem számítva az információs szekcióban szereplő Balázs
Béla Stúdiós alkotásokat.

    Az ősbemutatók sorát a Mozgókép Innovációs Társulás Hat bagatell
című összeállítása nyitotta. Pályájukat a hetvenes évek elején kezdő
rendezők egy-egy rövidfilmjét fűzte össze Fehér György, képet adva
ezzel egy markáns arculatú filmes generáció gondolkodásmódjáról.

    Több dokumentumfilm-bemutató is szerepelt a szombati programban.
Magyar József Lenullázott légió című munkájában szívrohamot túlélő
embereket szólaltat meg, s tágabb értelemben azt vizsgálja, mennyit
ér valójában társadalmunkban az ember - mennyit ér egészségesen, és
mennyit, ha beteg. Nagy várakozás előzte meg Ember Judit 1982-ben
forgatott három órás dokumentumfilmjének, a Pócspetrinek vetítését.
A hét esztendeig ,,pihentetett,, alkotás a szabolcsi községben,
Pócspetrin 1948-ban, az egyházi iskolák államosítása kapcsán
történt, tragikus végű eseményeket térképezi fel, s egyúttal
megvilágítja az egyik első koncepciós per-sorozat hátterét.

    Két elsőfilmes rendező is bemutatkozott a szemle második napján:
Szobolits Béla Makacs álmok című dokumentumfilmjével, Enyedi Ildikó
Az én XX. századom című, sajátos hanvételű alkotásával jelentkezett
a fiatal filmkészítő nemzedék képviseletében.

    Az esti órákban pergett - nagy érdeklődés mellett - Gazdag Gyula
Túsztörténet, Tímár Péter Mielőtt befejezi röptét a denevér és Ács
Miklós Éhes ingovány című filmje. Gazdag Gyula Végh Antal nemrégiben
megjelent Könyörtelenül című regénye nyomán forgatta fordulatos,
krimiszerű izgalmakat sem nélkülöző alkotását. Tímár Péter egy
családban elszabaduló ösztönök tragédiába torkollását elemzi új
filmjében. Ács Miklós - aki még amatőrfilmesként vált ismertté -
első hivatalos filmgyártásban készült munkájában négy fiatal lány
sorsát követi nyomon. Történetükbe sajátos módon ötvöződik az
1986-os szépségkirálynő tragikus halála, a punkzenekarok világa, és
- mintegy háttérként - a videóról áradó pornó- és horrorhullám.
(MTI)


1989. február 4., szombat 20:03


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD