|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódik a XXI. Magyar Filmszemle
|
1989. február 4., szombat - Az első igazi versenynappal folytatódott szombaton a XXI. Magyar Filmszemle a Budapest Kongresszusi Központban.
A délelőtti óráktól az éjszakába nyúlóan párhuzamos vetítéseken peregtek a filmek a Kongresszusi Központ három termében. Két korábban már játszott alkotás - Szabó István Hanussenje és Xantus János Rock-térítője - mellett nyolc ősbemutatót láthatott a közönség, nem számítva az információs szekcióban szereplő Balázs Béla Stúdiós alkotásokat. Az ősbemutatók sorát a Mozgókép Innovációs Társulás Hat bagatell című összeállítása nyitotta. Pályájukat a hetvenes évek elején kezdő rendezők egy-egy rövidfilmjét fűzte össze Fehér György, képet adva ezzel egy markáns arculatú filmes generáció gondolkodásmódjáról. Több dokumentumfilm-bemutató is szerepelt a szombati programban. Magyar József Lenullázott légió című munkájában szívrohamot túlélő embereket szólaltat meg, s tágabb értelemben azt vizsgálja, mennyit ér valójában társadalmunkban az ember - mennyit ér egészségesen, és mennyit, ha beteg. Nagy várakozás előzte meg Ember Judit 1982-ben forgatott három órás dokumentumfilmjének, a Pócspetrinek vetítését. A hét esztendeig ,,pihentetett,, alkotás a szabolcsi községben, Pócspetrin 1948-ban, az egyházi iskolák államosítása kapcsán történt, tragikus végű eseményeket térképezi fel, s egyúttal megvilágítja az egyik első koncepciós per-sorozat hátterét. Két elsőfilmes rendező is bemutatkozott a szemle második napján: Szobolits Béla Makacs álmok című dokumentumfilmjével, Enyedi Ildikó Az én XX. századom című, sajátos hanvételű alkotásával jelentkezett a fiatal filmkészítő nemzedék képviseletében. Az esti órákban pergett - nagy érdeklődés mellett - Gazdag Gyula Túsztörténet, Tímár Péter Mielőtt befejezi röptét a denevér és Ács Miklós Éhes ingovány című filmje. Gazdag Gyula Végh Antal nemrégiben megjelent Könyörtelenül című regénye nyomán forgatta fordulatos, krimiszerű izgalmakat sem nélkülöző alkotását. Tímár Péter egy családban elszabaduló ösztönök tragédiába torkollását elemzi új filmjében. Ács Miklós - aki még amatőrfilmesként vált ismertté - első hivatalos filmgyártásban készült munkájában négy fiatal lány sorsát követi nyomon. Történetükbe sajátos módon ötvöződik az 1986-os szépségkirálynő tragikus halála, a punkzenekarok világa, és - mintegy háttérként - a videóról áradó pornó- és horrorhullám. (MTI)
1989. február 4., szombat 20:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|