Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

A KHÉM és Baranya vezetőinek tanácskozása

1989. február 3., péntek - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium rendkívül fontosnak tartja, hogy folyamatos, jó munkakapcsolat alakuljon ki a szaktárca és a megyék között - hangsúlyozta Derzsi András miniszter pénteken Pécsett, ahol a KHÉM és Baranya megye vezetői a terület közlekedési, hírközlési és építészeti gondjairól, tennivalóiról tanácskoztak. A miniszter közölte: február 2-án megszületett a végleges döntés az új minisztériumi szervezetének kialakításáról. A jól áttekinthető szervezetű minisztérium nem lesz nagy létszámú, mindössze 380-400 emberrel akarja összefogni az egész irányítása alá tartozó szakterületet.

Két jellegzetességet emelt ki Derzsi András. Létrehozták a
főépítészek kollégiumát, élén az államtitkári rangban levő állami
főépítésszel. Nem egy újabb irányító testületről van szó - mondta -,
inkább egy olyan fórumról, amely alkalmat ad az állandó
véleménycserére, véleményformálásra, esetenként állásfoglalásra a
nagyobb horderejű építészeti kérdésekben, például az új Nemzeti
Színház vagy a tervezett világkiállítás helyszínének ügyében. A
másik jellegzetesség: a képviselői és a tanácsi munka segítésének
intézményessé tétele. Új osztályt hoznak létre, amelynek feladata az
Országgyűléssel, illetve bizottságaival és a megyei, illetve helyi
tanácsokkal való kapcsolattartás lesz.

    Baranya megye részéről Dányi Pál, a megyei pártbizottság első
titkára és Piti Zoltán, a megyei tanács elnöke többek között a
hírközlés fejlesztésének meggyorsítását és a Pécs-Budapest közötti
közlekedés megjavítását sürgette. A miniszter és munkatársai
elmondták: március elsejére elkészül a posta ezredfordulóig terjedő
fejlesztési programja. A hírközlés technikai-technológiai
fejlesztésére 200 milliárd forintot szánnak, s e program
megvalósulása esetén háromszorosára emelkedne a jelenlegi
ellátottság.

    A minisztérium egyetért azzal a baranyai kezdeményezéssel, hogy
a 6-os főközlekedési út korszerűsítése a négy érdekelt megye -
Baranya, Tolna, Fejér és Pest - összefogásával és a KHÉM
segítségével valósuljon meg. A belföldi légiközlekedés és a
közforgalmi repülőterek ügye előreláthatóan még a tavasz folyamán a
kormány elé kerül, s ebben a Budapest-Pécs közötti polgári
repülőjáratok újraindítása is szerepel. (MTI)


1989. február 3., péntek 15:39


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD