|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
A KHÉM és Baranya vezetőinek tanácskozása
|
1989. február 3., péntek - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium rendkívül fontosnak tartja, hogy folyamatos, jó munkakapcsolat alakuljon ki a szaktárca és a megyék között - hangsúlyozta Derzsi András miniszter pénteken Pécsett, ahol a KHÉM és Baranya megye vezetői a terület közlekedési, hírközlési és építészeti gondjairól, tennivalóiról tanácskoztak. A miniszter közölte: február 2-án megszületett a végleges döntés az új minisztériumi szervezetének kialakításáról. A jól áttekinthető szervezetű minisztérium nem lesz nagy létszámú, mindössze 380-400 emberrel akarja összefogni az egész irányítása alá tartozó szakterületet.
Két jellegzetességet emelt ki Derzsi András. Létrehozták a főépítészek kollégiumát, élén az államtitkári rangban levő állami főépítésszel. Nem egy újabb irányító testületről van szó - mondta -, inkább egy olyan fórumról, amely alkalmat ad az állandó véleménycserére, véleményformálásra, esetenként állásfoglalásra a nagyobb horderejű építészeti kérdésekben, például az új Nemzeti Színház vagy a tervezett világkiállítás helyszínének ügyében. A másik jellegzetesség: a képviselői és a tanácsi munka segítésének intézményessé tétele. Új osztályt hoznak létre, amelynek feladata az Országgyűléssel, illetve bizottságaival és a megyei, illetve helyi tanácsokkal való kapcsolattartás lesz. Baranya megye részéről Dányi Pál, a megyei pártbizottság első titkára és Piti Zoltán, a megyei tanács elnöke többek között a hírközlés fejlesztésének meggyorsítását és a Pécs-Budapest közötti közlekedés megjavítását sürgette. A miniszter és munkatársai elmondták: március elsejére elkészül a posta ezredfordulóig terjedő fejlesztési programja. A hírközlés technikai-technológiai fejlesztésére 200 milliárd forintot szánnak, s e program megvalósulása esetén háromszorosára emelkedne a jelenlegi ellátottság. A minisztérium egyetért azzal a baranyai kezdeményezéssel, hogy a 6-os főközlekedési út korszerűsítése a négy érdekelt megye - Baranya, Tolna, Fejér és Pest - összefogásával és a KHÉM segítségével valósuljon meg. A belföldi légiközlekedés és a közforgalmi repülőterek ügye előreláthatóan még a tavasz folyamán a kormány elé kerül, s ebben a Budapest-Pécs közötti polgári repülőjáratok újraindítása is szerepel. (MTI)
1989. február 3., péntek 15:39
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|