|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Párbeszéd a társadalmi nyilvánosságról az alternatív szervezetekkel (2. rész)
|
A fórumon megkérdezték, mi a FIDESZ vezetőinek véleménye a KISZ-szel szembeni ,,hecckampányról,,. Kövér László válaszában azt emelte ki, hogy lehet jogilag tiszta az a tulajdonátruházás, amely néhány KISZ-szervezet és a KISZ KB között folyt, de erkölcsileg mindenképpen kifogásolható, hogy a monopolhelyzet utolsó pillanatait kihasználva próbálják átmenteni a vagyont. Ez ugyanis jelentős részben a költségvetési támogatásból származott, nemcsak a tagsági díjból. Illusztrálásképpen hozzátette: ha minden társadalmi szervezetnek egyenrangúan járna a költségvetési támogatás, akkor a FIDESZ-nek tagsága után arányosan két és félmillió forintot kellene kapnia. Morvai László szerint a BZSBT gazdasági programjának gerincét a piacgazdálkodás előtérbe helyezése alkotja. Ifj. Fekete Gyula elmondotta, hogy folyik az MDF részletes programjának kidolgozása. A BAL óvatos a piacosítás kérdésében - mutatott rá Márkus Péter, aki az elméleti alternatívák feltárására összpontosító szervezet nevében a termelők közvetlen - helyi és munkahelyi közösségekben folyó - termelési demokráciájának megvalósítását ajánlotta megfontolásra. Az Új Márciusi Front elsősorban szellemi koalíciós mozgalom, s nem kíván pártként tagságot szervezni, de jelenlegi tagjai között az MSZMP Politikai Bizottságának, a Szabad Demokraták Szövetsége vezetőségének és a Magyarországi Szociáldemokrata Párt szervező bizottságának tagjai egyaránt ott vannak - mondotta Vitányi Iván, az ÚMF titkára. Az új, demokratikus szervezetek gyors ütemben fejlődnek, ezért akarja a megalapozott politikai pluralizmusig megkönnyíteni az átmenetet az ÚMF az Országos Nemzeti Bizottság felállításáról szóló javaslatával. Ez mindenekelőtt egy olyan kerekasztal lenne, amelynél szót érthetnek a kisebb és nagyobb súlyú szervezetek arról, hogyan alakíthatók ki egy szabályos képviseleti demokrácia keretei - emelte ki. Az ONB vitái a nyilvánosság bevonásával zajlanának. Bródy Péter, az MSZMP Budapesti Bizottsága társadalompolitikai osztályának vezetője ezzel kapcsolatban utalt arra, hogy az MSZMP Központi Bizottsága hamarosan megtárgyalja az ÚMF javaslatát. A pártaktivisták egy részének véleményét fejezte ki egy felszólaló, mondván: a párbeszéd nyomán megnyugodott, mert az alternatív szervezeteknek nincs nagy tömegbázisuk, gazdaságpolitikai programjuk vérszegény, s ezért szerinte az MSZMP-re nézve nagyobb veszélyt jelent a megoldatlan gazdasági problémákat követő általános elégedetlenség a társadalomban. (MTI)
1989. január 25., szerda 20:42
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|