|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés (39. rész)
|
Ezt követően - tíz percnyi szünet után - a napirendnek megfelelően az interpellációk következtek. (Tekintettel az idő előrehaladott voltára több képviselő interpellációját és kérédést a következő ülésszakra halasztotta.) Bozsó Lajosné (Budapest, 10. vk.) Újpest-Káposztásmegyer ------------- tömegközlekedése tárgyában a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez interpellált. Megkérdezte: az észak-déli metró eredeti terv szerinti megépítésének ma milyen realitása van, számíthatnak-e arra az érintett lakosok, hogy a metró építése nem fejeződik be véglegesen az Árpád út - Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében. Tudakozódott arról is, hogy a végleges megoldás megszületéséig hogyan kívánják Káposztásmegyer tömegközlekedési feszültségeit enyhíteni. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter válaszában hangsúlyozta: február 1-jétől meghosszabbítják és négy-öt járművel megerősítik a térség tömegközlekedésében fontos szerepet játszó autóbusz-vonalat, addig is, amíg a metró-közlekedés 1990-ben megindul. A módosított tömegközlekedési hálózatot a bevezetés után az érintett lakosság képviselőinek a bevonásával értékelik, s ennek megfelelően döntenek a végleges megoldásról. Jelentős javulás következik be Újpest és Káposztásmegyer közlekedésében az észak-déli metró következő szakaszának átadásakor. Az idei beruházási lehetőségek - amennyiben jelentős forráscsökkentés nem történik - módot adnak az 1990-es átadásra. A budapesti metró ezt követő továbbépítéséről a tárca ez év első felében kíván előterjesztést benyújtani a Minisztertanácshoz. Ennek az alapkérdése az lesz, hogy az észak-déli metró továbbépítése folytatódjék-e Káposztásmegyer irányában Újpest városközpontjától a Szilaspatakig, vagy pedig egy új, nevezetesen a Dél-Buda - Rákospalota metróvonal építését kell elkezdeni. Ennek eldöntésekor az egyik fontos szempont lesz az is, hogy megrendezik-e a Bécs-Budapest világkiállítást a magyar fővárosban 1995-ben. A miniszteri választ az interpelláló képviselő és az Országgyűlés egyhangúlag tudomásul vette. (folyt.köv.)
1989. január 11., szerda 20:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|