|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Megjelent az Eurotax-Schwacke autóár-katalógus
|
1989. január 6., péntek - Hétfőtől a hazai könyvesboltokban is kapható lesz az Eurotax-Schwacke autóár-katalógus - jelentették be pénteken a MUOSZ-ban megtartott sajtótájékoztatón. A katalógust a Láng Könyvkiadó, az Interpresszel, a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságával, az NSZK-beli Eurotax-Schwacke kiadóval kötött megállapodás alapján 65 ezer példányban jelenteti meg.
A vámhatóság január 1-jétől e katalógus árait tekinti a magánforgalomban beérkező új és használt személygépkocsik vámalapjának. Január 1-jétől a 4 évnél nem régebbi gépkocsik esetében - benzinüzemű gépkocsiknál 1600, dízelüzemű járműveknél 2000 köbcentiig - a katalógusban közölt adatok 10 százaléka lesz a vám összege, forintban. Az 1600 és 2000 köbcenti közötti benzines, valamint a 2000-2500 köbcenti közötti dízelmotoros autók után 20 százalékos, az említetteknél nagyobb lökettérfogatú kocsiknál 40 százalékos a vám. Amennyiben a behozni kívánt gépkocsi 4 évnél öregebb, a felsorolt tételeken felül további 30 százalék vámot kell fizetni. Az autóóár-katalógus Nyugat-Európa kilenc országa többszáz autókereskedőjének tényleges üzletkötései alapján a legutóbbi adatokat tartalmazza. A közölt adatokat a vámhatóság január 31-ig tekinti a vámkiszabás alapjának. Mivel az autóárak folyamatosan változnak, a vámhatóság a továbbiakban az NSZK-ban havonta megjelenő Schwacke katalógus alapján módosítja a vám összegét, s erről a vámhivatalok tájékoztatják az ügyfeleket. A Láng Kiadó a kereslettől teszi függővé, hogy a kiadványt a jövőben Magyarországon negyed-, vagy félévenként jelenteti meg. (MTI)
1989. január 6., péntek 14:40
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|