Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 21.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

II. János Pál pápa látogatása hazánkban

"A pápa magyarországi látogatásának előkészítésére október 24-től 26-ig hazánkban tartózkodott a Roberto Tucci jezsuita atya vezette munkacsoport, s végigjárta a tervezett látogatás színhelyeit. A Vatikánban hivatalosan közölték, hogy a pápa elfogadta a látogatás részletes tervét. "
SZER, Magyar híradó:

Antall-Gorbacsov találkozó

"Mi tagadás, a barométer mintha némi feszültséget jósolt volna erre az Antall József-Gorbacsov találkozásra, hiszen - okkal vagy sem - a közvélemény úgy tartja, napjainkban nem árnyéktalan a szovjet-magyar viszony, és netán azt is lehetett hinni, a magyar miniszterelnöknek a csúcskonferencián elmondott beszéde nemcsak hogy kemény kitételeket tartalmazott a Szovjetunió múltjáról és egy-két borús feltevést annak jövőjéről, de magának a szovjet elnöknek sem hízelgett feltünőbben: beszéde végén - tasp gyanánt - Gorbacsov éppen hogy csak kétszer érintette össze ujjait. "

A Suzuki Kínában fektet be

Marton János, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. november 5. hétfő (MTI-TUD) - Közös gyártóüzemet létesít a kisautókat gyártó Suzuki japán vállalat és egy kínai gépipari cég - jelentették be hétfőn japán ipari források. Kínának ez lesz az első vállalkozása külföldi autóipari vállalattal azóta, hogy a múlt év júniusában leverték a pekingi diáklázadást.


A Suzuki 800 köbcentis Alto típusából kifejlesztett változatot
fogja gyártani Kínában a Szecsuán tartománybeli Csungking egyik
gyártelepén. A japán cég már 1984 óta technológiai megállapodás
keretében működik együtt a kínai vállalattal. A közös vállalkozás
kezdetekor a kínai állami vállalat az alkatrészek nagy részét még a
Suzukitól fogja importálni, de a japán cégnek az a szándéka, hogy
növelje a helyi alkatrészek arányát. Az első évben, 1990-ben
mindössze 400 autót fognak gyártani, a rákövetkező évben ezret, majd
a termelést tízezer kocsira futtatják föl.

    Japán piaci szakértők úgy vélik, a Suzuki lépéselőnyre tehet
szert az üzlettel más japán és egyéb külföldi cégekhez képest a kínai
piacon, amely az automobilizmus fejlődésével felfutásnak indulhat.
Jelenleg az országban évente 85 ezer kocsit adnak el, főként
importból származó járműveket. A Suzuki a nyugatnémet Volskswagen, a
francia Peugeot, az amerikai Chrysler, továbbá a japán Daihatsu után
jelenik meg a Kínában, de ez utóbbi japán vállalatot csak egy szűkebb
körű technológiai megállapodás köti kínai partneréhez.



1990. november 5., hétfő 18:35


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD