|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Levegő Munkacsoport felhívása
"A születés körüli időszakban a szervezetre ható
környezetszennyező anyagok (a gépjárművek által kibocsátott rákkeltő
szénhidrogének, a gyomirtószerek, stb.) életreszólóan károsíthatnak
létfontosságú sejteket: emiatt a felnőtt korban csökkenhet a
szervezet ellenállóképessége, s jelentősen megnőhet a rosszindulatú
daganatos és más betegségekre való hajlam. "
Amerika Hangja:
A Kisgazdapárt gondjai
"A kiszivárgott hírek elég érdekesen keverik mindenesetre az
eladás és a visszaadás lehetőségét, hiszen ha igaz az, hogy a volt
tulajdonosok részvényt kapnak, tulajdonjegyet, ám nem földet - mert
azt az kaphatja, akinek vagyona van, aki tehát fizetni tud - a
mezőgazdaság ügye ismét ott lesz, ahol volt, tehát pontosan ott,
ahol a part szakad. Honnan lesz pénze az országnak arra, hogy
mozdítható, tehát beváltható, kamatozó tulajdonosi jegyeket
osztogasson?"
|
|
|
|
|
|
|
Tanácskozás az M0-ás autópálya keleti szakaszának terveiről
|
1990. november 20., kedd - Az M0-ás autópálya keleti
szakaszának nyomvonalkijelölési terveivel ismertkedhettek meg az
érintett önkormányzatok polgármesterei azon a találkozón, amelyet a
Budapesti Városépítési Tervező Vállalat megbízásából az Inter
Protector Kft. szervezett kedden, a Városházán.
Az összejövetel elsődleges célja az volt, hogy a különféle társadalmi szervezetek már a tervezés kezdeti szakaszában - vagyis még a nyomvonal véglegesítése előtt - hiteles információkhoz jussanak. Barsiné Pataky Etelka, a Buváti képviseletében elmondta, hogy a közvélemény több lehetséges pályavezetésről is tud, így hát sok a bizonytalanság, a találgatás. Való igaz, hogy az elmúlt két évtizedben több lehetőség is felmerült, mára azonban olyan helyzet alakult ki, hogy szinte megoldhatatlan feladatnak látszik egy olyan nyomvonal kijelölése, amely nem idéz elő konfliktusokat. Éppen ezért a tervezéssel megbízott csoport a korszerű számítástechnikát is segítségül hívta, s úgy keresi azokat a területeket, ahol a legkevesebb konfliktussal találkozik. A már elkészült elemzésből az derül ki, hogy ilyen terület Budapest közigazgatási határa mentén található, ami egyébként azért is előnyös helyszín lenne, mert nem esik távol a fővárostól.
A tervezőcsoport ígéri, január 15-éig elkészülnek azok a programváltozatok, amelyek már részletes vitára alkalmasak. Addig is szoros kapcsolatot kívánnak tartani az önkormányzatok kijelölt képviselőivel. Az M5-ös és az M3-as autópáyákat összekötő szakasz nyomvonalának mihamarabbi véglegesítését a főváros környéki agglomeráció polgármesterei is kérték. A beruházói tőke ugyanis már mindenhol kopogtat - sok világcég jelentkezik bevásárlóközpontok, szállodák létesítésének terveivel - az M0-ás autópálya nyomvonalának ismerete nélkül azonban ezekre nem lehet érdemben válaszolni.
Egy kérdésre válaszolva elhangzott: az M0-ás körgyűrű finanszírozása kizárólag állami pénzekből, kölcsönökből történik, az önkormányzatokat így anyagilag az építkezés nem terheli majd. Az építés megkezdésére legkorábban 1994 után, az M1-es és a 6-os út közötti autópálya-szakasz elkészülte után kerül sor, a kisajátításokra azonban a közlekedési tárca ígérete szerint már közvetlenül a jóváhagyási eljárások lezárása után meglesz a pénzügyi fedezet. (MTI)
1990. november 20., kedd 17:28
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|