Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 20.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Levegő Munkacsoport felhívása

"A születés körüli időszakban a szervezetre ható környezetszennyező anyagok (a gépjárművek által kibocsátott rákkeltő szénhidrogének, a gyomirtószerek, stb.) életreszólóan károsíthatnak létfontosságú sejteket: emiatt a felnőtt korban csökkenhet a szervezet ellenállóképessége, s jelentősen megnőhet a rosszindulatú daganatos és más betegségekre való hajlam. "
Amerika Hangja:

A Kisgazdapárt gondjai

"A kiszivárgott hírek elég érdekesen keverik mindenesetre az eladás és a visszaadás lehetőségét, hiszen ha igaz az, hogy a volt tulajdonosok részvényt kapnak, tulajdonjegyet, ám nem földet - mert azt az kaphatja, akinek vagyona van, aki tehát fizetni tud - a mezőgazdaság ügye ismét ott lesz, ahol volt, tehát pontosan ott, ahol a part szakad. Honnan lesz pénze az országnak arra, hogy mozdítható, tehát beváltható, kamatozó tulajdonosi jegyeket osztogasson?"

Tanácskozás az M0-ás autópálya keleti szakaszának terveiről

1990. november 20., kedd - Az M0-ás autópálya keleti szakaszának nyomvonalkijelölési terveivel ismertkedhettek meg az érintett önkormányzatok polgármesterei azon a találkozón, amelyet a Budapesti Városépítési Tervező Vállalat megbízásából az Inter Protector Kft. szervezett kedden, a Városházán.


Az összejövetel elsődleges célja az volt, hogy a különféle
társadalmi szervezetek már a tervezés kezdeti szakaszában - vagyis
még a nyomvonal véglegesítése előtt - hiteles információkhoz
jussanak. Barsiné Pataky Etelka, a Buváti képviseletében elmondta,
hogy a közvélemény több lehetséges pályavezetésről is tud, így hát
sok a bizonytalanság, a találgatás. Való igaz, hogy az elmúlt két
évtizedben több lehetőség is felmerült, mára azonban olyan helyzet
alakult ki, hogy szinte megoldhatatlan feladatnak látszik egy olyan
nyomvonal kijelölése, amely nem idéz elő konfliktusokat. Éppen ezért
a tervezéssel megbízott csoport a korszerű számítástechnikát is
segítségül hívta, s úgy keresi azokat a területeket, ahol a
legkevesebb konfliktussal találkozik. A már elkészült elemzésből az
derül ki, hogy ilyen terület Budapest közigazgatási határa mentén
található, ami egyébként azért is előnyös helyszín lenne, mert nem
esik távol a fővárostól.

    A tervezőcsoport ígéri, január 15-éig elkészülnek azok a
programváltozatok, amelyek már részletes vitára alkalmasak. Addig is
szoros kapcsolatot kívánnak tartani az önkormányzatok kijelölt
képviselőivel. Az M5-ös és az M3-as autópáyákat összekötő szakasz
nyomvonalának mihamarabbi véglegesítését a főváros környéki
agglomeráció polgármesterei is kérték. A beruházói tőke ugyanis már
mindenhol kopogtat - sok világcég jelentkezik bevásárlóközpontok,
szállodák létesítésének terveivel - az M0-ás autópálya nyomvonalának
ismerete nélkül azonban ezekre nem lehet érdemben válaszolni.

    Egy kérdésre válaszolva elhangzott: az M0-ás körgyűrű
finanszírozása kizárólag állami pénzekből, kölcsönökből történik, az
önkormányzatokat így anyagilag az építkezés nem terheli majd. Az
építés megkezdésére legkorábban 1994 után, az M1-es és a 6-os út
közötti autópálya-szakasz elkészülte után kerül sor, a
kisajátításokra azonban a közlekedési tárca ígérete szerint már
közvetlenül a jóváhagyási eljárások lezárása után meglesz a pénzügyi
fedezet. (MTI)



1990. november 20., kedd 17:28


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD