|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Levegő Munkacsoport felhívása
"A születés körüli időszakban a szervezetre ható
környezetszennyező anyagok (a gépjárművek által kibocsátott rákkeltő
szénhidrogének, a gyomirtószerek, stb.) életreszólóan károsíthatnak
létfontosságú sejteket: emiatt a felnőtt korban csökkenhet a
szervezet ellenállóképessége, s jelentősen megnőhet a rosszindulatú
daganatos és más betegségekre való hajlam. "
Amerika Hangja:
A Kisgazdapárt gondjai
"A kiszivárgott hírek elég érdekesen keverik mindenesetre az
eladás és a visszaadás lehetőségét, hiszen ha igaz az, hogy a volt
tulajdonosok részvényt kapnak, tulajdonjegyet, ám nem földet - mert
azt az kaphatja, akinek vagyona van, aki tehát fizetni tud - a
mezőgazdaság ügye ismét ott lesz, ahol volt, tehát pontosan ott,
ahol a part szakad. Honnan lesz pénze az országnak arra, hogy
mozdítható, tehát beváltható, kamatozó tulajdonosi jegyeket
osztogasson?"
|
|
|
|
|
|
|
Az Országgyűlés hétfői munkanapja (7. rész)
|
A délutáni szünet után megszületett az Országgyűlés első törvényjavaslattal összefüggő döntése: 199 egyetértő, 1 ellenző és 87 tartózkodó szavazattal elfogadta az árak megállapításáról szóló magas szintű jogszabályt.
Az árak megállapításáról szóló törvény lényege, hogy kijelölje a kormányzati beavatakozás kereteit. Az árszabályozásnak ugyanis a piacgazdaság elveire kell épülnie. Ez pedig azt jelenti, hogy az árat az ügyletben részt vevő felek - az eladó és a vevő - megállapodása alapján kell kialakítani, lehetőleg állami beavatkozás nélkül, mert az korlátozza a verseny szabadságát. Bizonyos mértékű közvetlen állami beavatkozásra azonban mégis szükség lehet, de ez csak akkor nem sérti a piacgazdaság működését, ha szűk körben tehető meg, feltételeit pedig törvényben szabályozzák. A törvény egyébként mellékletbentételesen felsorolja a hatósági áras termékek és a szolgáltatások körét, továbbá azt, hogy ki jogosult ezen árak megállapítására.
A törvény hat módosítás figyelembe vételével nyerte el végső formáját. A plénum viszont elvetette Ungár Klára (Fidesz) módosító indítványát. A képviselőnő javasolta: töröljék a törvényből azt a paragrafust, amely felhatalmazást ad a kormánynak arra, hogy ,,a gazdaság egészét vagy jelentős részét érintő és az árak alakulására ható adózási, pénzügyi vagy egyéb szabályozási eszköz változása esetén - legfeljebb hat hónapra - az árakra vonatkozóan rendelkezhet a nem hatósági árak körében is.,, A törvényhozók többsége még azzal sem értett egyet, hogy ilyen esetekben a kormánynak utólag az Országgyűlés jóváhagyását kelljen kérnie.
A rövid és zökkenőmentes határozathozatal után új előterjesztés, az adózás rendjéről szóló törvényjavaslat tárgyalását kezdte meg a Parlament. Rabár Ferenc pénzügyminiszter ismertetőjének mindjárt a kezdetén sietett leszögezni: nem új adó bevezetéséről, újabb elvonásról van szó, csupán arról, hogy egységes törvényben szabályozzák az adózók és az adóhatóság jogviszonyát. Az adótörvények alkalmazásának feltételeit ugyanis alacsony szintű és párhuzamosságoktól sem mentes, szétforgácsolt jogszabályok állapítják meg. A törvényjavaslat tehát egy átfogó adóeljárási kódex, amelynek célja, hogy áttekinthetővé, ellenőrizhetővé és kiszámíthatóvá tegye az adóhatóság tevékenységét, s egyben garanciákat nyújtson az adózóknak.
A három hozzászóló képviselő általánosságban egyetértett az előterjesztéssel, elfogadásra ajánlotta, csupán kisebb korrekciókat tartott szükségesnek. (folyt. köv.)
1990. november 19., hétfő 19:58
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|