|
|
|
|
Földalatti körút Párizsban?
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. november 19. hétfő (MTI-tud) - Alagúttal
akarják megkettőzni a Párizst körülvevő autópályás körgyűrű
legzsúfoltabb szakaszát. A tervet Jacques Chirac polgármester
ismertette.
Az alagútrendszer párhuzamosan épülne a jelenleg meglevő, ám állandóan zsúfolt gyűrűvel. Ezen az útvonalon naponta 1,1 millió gépkocsi halad, és az átlagos sebesség legfeljebb óránként harminc kilométer - holott az utat nyolcvan kilóméteres sebességre tervezték.
Az alagút egyelőre a legjobban telített déli szakaszon épülne meg. A tíz kilométeres szakaszon valamivel kevesebb kijárat lenne, mint amennyi az útgyűrűn van, de három fontos, Párizsból kivezető autópályához (amelyek Nyugatra, Délre és Keletre tartanak) közvetlenül kapcsolódna. Az alagútban csak személyautók közlekednének, az egymás felett elhelyezkedő két-két sávos pályákon, amelyek mellé egy leállósáv is épülne.
Az új gyorsforgalmi alagútat magánerőből szándékoznak megvalósítani, vagyis Párizs városának nem kellene hozzájárulnia a költségekhez - azok az autópálya-díjakból térülne me. A jelenlegi elképzelés szerint annak az autósnak, aki nem akar a gyorsforgalmi úton tülekedni, kilométerenként két frankos díjat kell majd fizetnie a gyorsforgalmi alagút használatáért. +++
1990. november 19., hétfő 07:03
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|