Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 19.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZOSZ nyilatkozata

"A tényeket teljesen figyelmen kívül hagyó módon hozta szóba a Liga a kedvezményes szakszervezeti üdülés kérdését. Pedig tisztában van azzal, hogy a kedvezményes munkavállalói üdültetés fenntarásával összefüggő együttes szakszervezeti fellépést hónapokon keresztül, így a Szakszervezeti Kerekasztal üdülést tárgyaló fórumán is a Liga elutasítása, a Kerekasztal 6 résztvevőjével szembeni különvéleménye akadályozta meg."
BBC, Panoráma:

A BBC munkatársa a magyarországi antiszemitizmusról

"Nincs igazán elterjedt népi antiszemitizmus, ami fenyegető lenne. Azoknál a nem politikus és nem zsidó interjúalanyoknál akikkel beszéltem azt tapasztaltam, hogy nagyon nagy bennük a félelem. A zsidóságnak jelentős része értelmiségi és valamiféle numerus clausus-szerű törekvéstől tartanak és inkább a sajtó megnyilvánulásaiból, vagy különböző polemizáló cikkekből szűrik le, hogy fenyegve érzik magukat."

Földalatti körút Párizsban?

Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. november 19. hétfő (MTI-tud) - Alagúttal akarják megkettőzni a Párizst körülvevő autópályás körgyűrű legzsúfoltabb szakaszát. A tervet Jacques Chirac polgármester ismertette.


Az alagútrendszer párhuzamosan épülne a jelenleg meglevő, ám
állandóan zsúfolt gyűrűvel. Ezen az útvonalon naponta 1,1 millió
gépkocsi halad, és az átlagos sebesség legfeljebb óránként harminc
kilométer - holott az utat nyolcvan kilóméteres sebességre
tervezték.

    Az alagút egyelőre a legjobban telített déli szakaszon épülne
meg. A tíz kilométeres szakaszon valamivel kevesebb kijárat lenne,
mint amennyi az útgyűrűn van, de három fontos, Párizsból kivezető
autópályához (amelyek Nyugatra, Délre és Keletre tartanak)
közvetlenül kapcsolódna. Az alagútban csak személyautók
közlekednének, az egymás felett elhelyezkedő két-két sávos pályákon,
amelyek mellé egy leállósáv is épülne.

    Az új gyorsforgalmi alagútat magánerőből szándékoznak
megvalósítani, vagyis Párizs városának nem kellene hozzájárulnia a
költségekhez - azok az autópálya-díjakból térülne me. A jelenlegi
elképzelés szerint annak az autósnak, aki nem akar a gyorsforgalmi
úton tülekedni, kilométerenként két frankos díjat kell majd fizetnie
a gyorsforgalmi alagút használatáért. +++



1990. november 19., hétfő 07:03


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD