|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kulin Ferenc levele a Magyar Televízió elnökének
"Akik úgy vélik, hogy a Híradó
munkatársainak felelősségérzettől áthatott tevékenysége
pártérdekeket szolgált, azok akaratlanul is egyenlőségjelet tesznek
a pártatlanság és az anarchia, a függetlenség és a felelőtlenség,
illetve a szakszerűség és az elvtelenség közé."
SZER, Forgószínpad:
Mit mondanak az iraki katonák?
"Borzalmas kép rajzolódik ki a Kuvaitban és az iraki hadsereg
soraiban uralkodó állapotokról a dezertőrök beszámolóiból. Iván
elmondja, hogy századának tisztjei megerőszakoltak 20 kuvaiti és
Fülöp-szigeti nőt, majd a falhoz állították őket és parancsot adtak
a lelövésükre. Egy tisztet, aki megtagadta a parancsot,
felakasztottak. Egy másik katona részt vett egy bank kirámolásában.
A pénzt, aranyat és drágaköveket a hadsereg teherautóira pakolták
fel"
|
|
|
|
|
|
|
Az alkilát benzin Százhalombattán marad (1. rész)
|
1990. október 30., kedd - A százhalombattai Dunai
Kőolajipari Vállalat szakemberei a TV-ből értesültek arról, hogy a
vállalat felmentést kapott a nagy értékű, magas oktánszámú,
úgynevezett alkilát benzin exportja alól - mondta Buda Dénes, a DKV
tájékoztatási főmunkatársa az MTI tudósítójának. Hozzátette: ezt a
kötezelettséget még a hidrogénfluoridos üzem építésekor vállalták.
Konkrétan azt, hogy 1988 és 1992 között 7,9 milliárd forint
többletet exportálnak e termékből. Tavaly a megnövekedett turizmus
és a magasabb oktánszámú benzinek iránti kereslet miatt felmentést
kaptak az említett export alól, és ez így volt 1990 első felében is.
Júliusban azonban ismét szállításra kötelezte őket a tárcaközi
bizottság. A vállalat többször kérte az intézkedés felülbírálását -
legutóbb október 15-én - a sejthető benzinellátási problémák miatt.
Az 100 százalékos oktánszámú adalék, az alkilát benzin előnye
ugyanis, hogy általa kevesebb kőolajból több benzin állítható elő.
Az alkilát benzin tehát marad Százhalombattán, ám a hirtelen hozott
intézkedés mégis felemás, hiszen nem tisztázott, hogy a
szerződésszegés financiális hátterét ki állja majd. (A meglevő 2700
tonna alkilát benzin elszállítására jelenleg is 24 vagonból álló
vasúti kocsisor és hajó várakozik, ám ezek megtöltésére már nem
kerül sor.) A maradó alkilát benzin bekeverésével egyébként az év
végéig 25 százalékkal több, körülbelül 33.750 tonna 98-as benzint
tudnak majd gyártani.
Az elmúlt napok eseményeihez kapcsolódva a sokat vitatott benzinkészletezéssel összefüggésben Buda Dénes rávilágított arra, hogy a jelenlegi helyzetben a DKV nem érdekelt a benzin tárolásában, hiszen a fogyasztási adót a költségvetés előbb bekasszírozza, mint ahogyan az üzemanyagot az autósok megveszik. Így áll elő az a sajátos helyzet, hogy a termelői szféra fizeti meg a fogyasztási adót, ami a DKV esetében évente 40 milliárd forint. Ezt az összeget 15 napi turnusokban kell befizetni, a fogyasztás időpontjától függetlenül.
A benzinbehozatal liberalizációját, illetve annak előbbrehozatalát a százhalombattai finomító teljes mértékben támogatja, hiszen már többször is jelezték, hogy a feldolgozás és az értékesítés szétválasztása nem szerencsés. Jelenleg is az a helyzet, hogy a tröszti formában működő DKV, noha napi információk birtokában van, külkereskedelmi jog híján csak utólag befolyásolhatja a kormány által engedélyezett és mások által lebonyolított beszerzéseket. (folyt.köv.)
1990. október 30., kedd 13:27
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|