|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A MÚOSZ Elnökségének közleménye
"A MÚOSZ Elnöksége rendkívüli ülést
hívott össze a Magyarország című hetilap szerkesztőségét érintő
kiadói döntés megvitatására.
A MÚOSZ Elnöksége megütközéssel és felháborodással ítéli el azt
a módszert, amellyel a kiadó - saját fogalmazása szerint - a
szerkesztőség előzetes megkérdezése nélkül kívánja a lap ,,célját,
jellegét és irányvonalát módosítani,,.
"
SZER, Magyar híradó:
Személycserék - ki megy és ki marad?
"Rabár Ferenc saját esetleges távozásáról közli, hogy csupán
feltételezés és semmi biztos alapja nincs. Nagy Ferenc József
földművelésügyi miniszter még semmilyen formában sem értesült a
várható változásokról.
Hasonlóképp nyilatkozik a többi miniszter is. Matolcsy György
cáfol, a kormányszóvivő pedig nem kíván tápot adni sem személyekre,
sem a tárcákra, sem az időpontokra vonatkozó találgatásokat
illetően. A kormány-főtanácsos pedig személyi kérdésekben nem
bocsátkozik cáfolatokba, illetve megerősítésekbe.
"
|
|
|
|
|
|
|
- Ki megy - ki marad? - 2. folyt.
|
A miniszterelnök ennek megfelelően cselekszik: november 9-ikén bejelentette, hogy átalakítja a kormányt. Tudja, hogy 6 hónap alatt nem lehet pótolni 40 év mulasztását, de a terveket, a reális terveket asztalra kellett tenni. Annak a miniszternek, aki ennek a követelménynek nem felelt meg, mennie kell. Nehéz döntések ezek, nemegyszer talán sok éves személyes kapcsolat, barátság végét jelentik, de a politika nem érzelmi műfaj, bizonyos esetekben nem lehet az.
Nehezíti Antall József munkáját, hogy a kormányátalakításnál nemcsak szakszempontokat kell figyelelmbe vennie, hanem - koalíciós kormány lévén - pártérdekeket is. Az is igaz, hogy jelöltjei kiválasztásánál nem lehet teljesen kiküszöbölni egyfajta lutri-jelleget, hiszen azok legnagyobb rélsze, akik szóba jönnek, nem tudtak bizonyítani az elmúlt négy évtizedben. Ne feledjük: kitűnő szakemberből sokszor még közepes miniszter sem lesz.
Mindez magyarázza, de teljesen nem indokolja a kormány átalakításának elhúzódását. A helyzet minden szempontból gyors döntéseket követel. Veszélyeket rejt magában, ha a szándék bejelentése és megvalósítása között túl hosszú idő telik el. Bizonytalanságot okoz nemcsak a kormány tagjai között - hiszen senki nem tudja hogy megy, vagy marad -, hanem az egész adminisztrációban, mert fontos döntéseket halasztgatnak - úgymond - konszolidált időkre.
A kormányátalakítás lehetőségeket jelent: új kezdést, friss erők dinamizmusát, optimizmust, de - veszélyeket is. Nem csupán azt, hogy rossz személyre esik a miniszterelnök választása, hanem azt is - és ez különösen érvényes a mai katasztrofális helyzetben -, hogy túlságosan nagy reményeket kelt, olyanokat, amelyeket aztán nem lehet teljesíteni. És ezek a remények az új miniszterekkel, az új kormánnyal szembeni követelmények a kormányátalakításra való várakozás idején napról-napra nőnek. Ennek keretek között tartása érdekében - gondolom - egy holnap közzétett új kormánylistánál csak az lenne jobb, amelyet már ma publikálnak. +++
1990. november 14., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|