|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A MÚOSZ Elnökségének közleménye
"A MÚOSZ Elnöksége rendkívüli ülést
hívott össze a Magyarország című hetilap szerkesztőségét érintő
kiadói döntés megvitatására.
A MÚOSZ Elnöksége megütközéssel és felháborodással ítéli el azt
a módszert, amellyel a kiadó - saját fogalmazása szerint - a
szerkesztőség előzetes megkérdezése nélkül kívánja a lap ,,célját,
jellegét és irányvonalát módosítani,,.
"
SZER, Magyar híradó:
Személycserék - ki megy és ki marad?
"Rabár Ferenc saját esetleges távozásáról közli, hogy csupán
feltételezés és semmi biztos alapja nincs. Nagy Ferenc József
földművelésügyi miniszter még semmilyen formában sem értesült a
várható változásokról.
Hasonlóképp nyilatkozik a többi miniszter is. Matolcsy György
cáfol, a kormányszóvivő pedig nem kíván tápot adni sem személyekre,
sem a tárcákra, sem az időpontokra vonatkozó találgatásokat
illetően. A kormány-főtanácsos pedig személyi kérdésekben nem
bocsátkozik cáfolatokba, illetve megerősítésekbe.
"
|
|
|
|
|
|
|
Tovább épül a 3-as autópálya
|
1990. november 14., szerda - Szerdán egyeztető tanácskozáson
tekintették át Miskolcon a közlekedési szakemberek, a térség
nagyüzemeinek vezetői és a polgármesterek Észak-Magyarország
közlekedési-szállítási helyzetét.
Mint ismeretes a 3-as számú autópálya csak Gyöngyösig készült el, s a továbbépítés a hazai és tranzitforgalom nagyarányú növekedése miatt egyre sürgetőbbé vált. Kálnoki Kiss Sándor, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium államtitkár helyettese a tanácskozáson bejelentette, hogy 1991-ben kijelölik a 3-as számú autópálya folytatásának nyomvonalát. A tervek szerint az autópálya keleti irányban Gyöngyöstől a Borsod megyei Emőd községet érintve halad tovább. Innen az egyik ága jobbra kanyarodva a Tiszán megépítendő új négysávos hídon át, Polgár érintésével Debrecent és Nyíregyházát bekapcsolva, a Szovjetunió irányába fut tovább a határig. A másik ág Emődtől tovább haladva Miskolcot köti be a négysávos autóútba. A számítások szerint a Gyöngyös-polgári szakasz megépítése - idei árakkal számolva - 30 milliárd forintba kerül.
Az autópálya építésének folytatása külföldi tőke bevonásával, koncessziós társaságokkal és autópálya alapítványokkal valósítható meg. Azt már most nyilvánvaló, hogy a 3-as autópályán, a folytatás kiépültével be kell vezetni az autópálya használati díjat.
A külföldi cégek érdeklődése élénk, már a teljes összegre is érkezett ajánlat. Pillanatnyilag a legnagyobb eséllyel olasz cégek pályáznak. (MTI)
1990. november 14., szerda 13:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|