Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 14.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A MÚOSZ Elnökségének közleménye

"A MÚOSZ Elnöksége rendkívüli ülést hívott össze a Magyarország című hetilap szerkesztőségét érintő kiadói döntés megvitatására. A MÚOSZ Elnöksége megütközéssel és felháborodással ítéli el azt a módszert, amellyel a kiadó - saját fogalmazása szerint - a szerkesztőség előzetes megkérdezése nélkül kívánja a lap ,,célját, jellegét és irányvonalát módosítani,,. "
SZER, Magyar híradó:

Személycserék - ki megy és ki marad?

"Rabár Ferenc saját esetleges távozásáról közli, hogy csupán feltételezés és semmi biztos alapja nincs. Nagy Ferenc József földművelésügyi miniszter még semmilyen formában sem értesült a várható változásokról. Hasonlóképp nyilatkozik a többi miniszter is. Matolcsy György cáfol, a kormányszóvivő pedig nem kíván tápot adni sem személyekre, sem a tárcákra, sem az időpontokra vonatkozó találgatásokat illetően. A kormány-főtanácsos pedig személyi kérdésekben nem bocsátkozik cáfolatokba, illetve megerősítésekbe. "

MDF - Közlekedési fórum (1. rész)

1990. augusztus 24., péntek - A vártnál jóval több nehézséggel találta szemben magát hivatalba lépésekor Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszter, a tárca helyzete a feltételezettnél is rosszabb volt. Egyebek között erről beszélt a miniszter az MDF székházában pénteken rendezett fórumon a tárcához tartozó vállalatok képviselői és az újságírók előtt.


A tárca helyzetéről adott rövid elemzésében a negatívumok között
említette, hogy kevés a közlekedési végzettségű mérnök, közgazdász,
a vasúttal foglalkozó, vasúthoz értő, illetve a hírközlési
szakember. A koncepcionális kérdések megoldása az év eleje óta
szinte állt, mindenki a rendszerváltásra várt. A tárcához tartozó
ágazatok gondjait elemezve ismert tényeket sorolt: a nagyvárosok
vasúton még ma is három óra távolságra vannak Budapesttől, szinte
alig épült autópálya, nincsenek dunai hajókikötők, a repülés
helyzete mélyponton van, a szovjet gépek elöregedtek,
alkatrész-utánpótlásuk megoldatlan, ha lesz is alkatrész, azért
hamarosan dollárban kell fizetni. A telefonigénylőknek több mint 12
évet kell várniuk, a telefonhiány az üzleti élet kialakulását is
hátráltatja, mert megfelelő telekommunikáció híján a működő tőke
megáll a határnál. A települések 10-15 százalékában még mindig nincs
vezetékes ivóvíz, s gond a szennyvízelvezetés is.

    A miniszter a legfontosabb célok között említette a megfelelő
szervezet kialakítását mind a minisztériumban, mind pedig a tárcához
tartozó vállalatoknál. Az év végéig 60 százalékban megújul a
vezetés, s remélhetőleg az új gondolatok az eredményesebb működést
szolgálják majd. A fejlesztéshez meg kell találni a finanszírozási
forrásokat, s egyértelműen meg kell határozni, hogy abban mekkora
rész terheli az államot, illetve a vállalatokat. A lehetséges
pénzügyi források között említette a különböző hiteleket, a hazai,
illetve a működő tőke bevonását. A miniszter elkerülhetetlennek
ítélte az inflációt követő tarifaváltozásokat. Szólt arról, hogy
1991 és 1994 között változatlan áron számítva mintegy 400 milliárd
forintot kívánnak fejlesztésre költeni.

    A terveket részletezve elmondta, hogy 1993 végéig befejeződik
mintegy 300 kilométer hosszúságú autópálya, illetve úthálózat
területi előkészítése. A 2000-ig szóló autópálya-program szerint a
következő tíz évben határtól határig kiépül az M1-es, az M5-ös és az
M7-es autópálya, illetve Polgárig lehet autózni az M3-ason. Az M0-ás
körgyűrű az M1-es és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot.
(folyt.köv.)



1990. augusztus 24., péntek 17:11


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD