|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Egy héttel a blokád után - Közvélemény-kutatás
"... a bizalmi válság nem terjedt ki az egész hatalmi apparátusra:
miközben az emberek nagy része úgy látja, hogy a válságban érintett
miniszterek nem állták meg a helyüket, túlnyomó többségük kedvezően
ítéli meg a rendőrség szerepét.
A felmérés során a megkérdezettek legnagyobb része, 63 százaléka
a kormányt tette felelőssé a konfliktus kirobbanásáért. 19
százalékuk egyaránt hibáztatta a kormányt és a taxisokat, és csak 10
százalékuk marasztalta el pusztán a fuvarozókat. "
BBC, Késő esti Panoráma:
Orbán-interjú
" A helyzet a következő: a Fidesz az MDF-kormányba nem megy be.
Még ha be akarnánk menni, akkor sem volna erre
lehetőség, mert nem várható a kormány átalakítása, tehát koalíciós
szélesítésre nem fog sor kerülni. Ez a dolog egyik oldala. A dolog
másik oldala, hogy mindig van valami aktuális ügy, ami miatt
előkerül ez a kérdés. Az aktuális ügy most éppen a budapesti
főpolgármester és alpolgármesterség kérdése."
|
|
|
|
|
|
|
Japán - kínai kereskedelem (2.rész)
|
Japán néhány nappal ezelőtt szerződést írt alá Kínával arról, hogy 36,5 milliárd jen (285 millió dollár) értékben hozzájárul hét beruházás megvalósításához a márciusban végződő pénzügyi év során. Ez az első "adag" abból a kölcsönakcióból, amelynek keretében a szigetország 1990-tól 1996-ig 810 milliárd jent (6,3 milliárd dollárt) folyósít Kínának.
"Mindennek ellenére nem túl rózsásak az üzleti kilátások - mondta egy másik japán kereskedelmi szakember. - A kínai importot még mindig korlátozza a nadrágszíj-megszorító program, és különben is: kifürkészni a kereslet alakulását."
Ezt az óvatosságot osztják a japán bankok is. Mint az egyik pénzügyi szakember megállapította, "Kína hitelképessége a korábbinál rosszabb. A gazdaság nem stabil, és senki sem tudja, mi következik majd Teng Hsziao-ping halála után".
A szeptemberben Pekingben tartott Ázsiai Játékokon feltűnő volt, hogy nem voltak láthatók japán reklámok vagy szponzorok. Dél-koreai cégek viszont tömegével helyezték el reklámjaikat a kínai főváros utcáin, sőt még gépkocsikat is ajándékoztak a rendőrségnek és a taxisoknak.
"Először is attól tartottunk, hogy (megjelenésünkkel) rossz fényben tűnnénk fel a Nyugat szemében - mondta a már idézett második japán kereskedelmi szakember. - Továbbá: termékeink márkanevét már nagyon jól ismerik a kínaiak, ugyanakkor magukhoz a termékekhez nem tudnak hozzájutni. Így tehát miért bosszantottuk volna őket ezek reklámozásával? Ami a dél-koreaikat illeti, ők politikai okokból tették ezt."
A márciusban befejeződött pénzügyi évben japán cégek alig 438 millió dollár értékben fektettek be Kínában, ami a szigetország teljes külföldi beruházásainak mindössze 0,6 százalékát teszi ki.
Van azonban egy úttörő, jelesül a Suzuki gyár, amely már vette a bátorságot, hogy Kelet-Európában, Magyarországon gyártási vállalkozásba fogjon. A Suzuki most hétfőn bejelentette: megállapodás jött létre arról, hogy 1992-re vagy 1993-ra egy, Kína délnyugati részén lévő üzemben évente 10 ezer miniautót gyártanak majd. +++
1990. november 9., péntek 13:58
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|