|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Egy héttel a blokád után - Közvélemény-kutatás
"... a bizalmi válság nem terjedt ki az egész hatalmi apparátusra:
miközben az emberek nagy része úgy látja, hogy a válságban érintett
miniszterek nem állták meg a helyüket, túlnyomó többségük kedvezően
ítéli meg a rendőrség szerepét.
A felmérés során a megkérdezettek legnagyobb része, 63 százaléka
a kormányt tette felelőssé a konfliktus kirobbanásáért. 19
százalékuk egyaránt hibáztatta a kormányt és a taxisokat, és csak 10
százalékuk marasztalta el pusztán a fuvarozókat. "
BBC, Késő esti Panoráma:
Orbán-interjú
" A helyzet a következő: a Fidesz az MDF-kormányba nem megy be.
Még ha be akarnánk menni, akkor sem volna erre
lehetőség, mert nem várható a kormány átalakítása, tehát koalíciós
szélesítésre nem fog sor kerülni. Ez a dolog egyik oldala. A dolog
másik oldala, hogy mindig van valami aktuális ügy, ami miatt
előkerül ez a kérdés. Az aktuális ügy most éppen a budapesti
főpolgármester és alpolgármesterség kérdése."
|
|
|
|
|
|
|
Az Érdekegyeztető Tanács ülése (2. rész)
|
Mivel az előterjesztett kormányjavaslat alapján a tárgyalófelek nem tudtak egyetértésre jutni, ezért az üzemanyag-liberalizálás feltételeiről további ÉT szakértői egyeztetés, majd ÉT plenáris ülést tarottak szükségesnek. A konszenzus létrejöttéig a jelenlegi, a 12 forinttal csökkentett üzemanyagár van érvényben. A tárgyalások keretében mielőbb szükséges kidolgozni a liberalizáció mindhárom fél számára elfogadható elveit, hogy a Parlament elé terjeszthessék a törvénymódosító javaslatot.
Rabár Ferenc pénzügyminiszter a tanácskozáson hangsúlyozta: legalább november végéig el kell végezni ezt a munkát, mert enélkül nem kerülhet decemberben a Parlament elé a jövő évi költségvetés előterjesztése sem. A liberalizálás elveit tehát valószínűleg már nemcsak az idei átmeneti viszonyokhoz, hanem a jövő évi költségvetés elveihez igazodva szükséges megállapítani. Ez esetben a költségvetés egyéb tételeihez, a jövő év január 1-jétől érvényes és a liberalizáció szempontjából is fontos új törvényekhez illeszkedve állapítható meg a termelői árképzés, a fogyasztói adó, a biztosítási díj, az útalap és az árrés.
Nagy Sándor, a MSZOSZ elnöke a munkavállalói oldal képviseletében kifejezte igényét, hogy az eddig érvényesített üzemanyagár-emelés, illetve az ezzel kapcsolatos inflációs hatások kompenzációjának megvitatására november 12-ére hívjanak össze ÉT-ülést. A munkavállalói oldal igénye, hogy az ÉT mielőbb foglalkozzon a társadalombiztosítással, a szociálpolitikai intézkedésekkel, a bérliberalizálással, valamint a privatizációval. A munkaadói oldal is jelezte, hogy a november 12-ei ülésen az üzemanyagár termelőkre vonatkozó kompenzációjával is foglalkozniuk kell. A mezőgazdasági szakterület ugyanis különösen sérelmesnek tartja a kormány előterjesztésben szereplő igen alacsony kompenzációs tételt. (folyt.köv.)
1990. november 5., hétfő 15:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|