Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 07.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Haraszti Miklós bejelentése

" Az Ön által vezetett bizottság mindvégig mintapéldája volt annak, hogyan torzul el a vizsgálóbizottság működése, ha nem pártegyenlő módon állítják össze, vagy ügyrendi módon nem gondoskodnak a kiegyenlített működésről."
SZER, Forgószínapad:

Magyarországon lapul az NDK-s szuperkém?

"A most 67 esztendős Wolfot a német egyesülés után kezdte igazán tisztelni a nemzetközi közvélemény: a bonni kományhivatalokban a hírszerző és kémelhárító központokban stratégiai jelentőségű, ipari objektumokban abszolút megbízhatónak tartott emberekről derült ki, hogy Wolfnak és általa Honeckernek játszották át értesüléseiket. "

A Szanáló Szervek a járműiparról (2. rész)


A járműipar helyzetének rendezésére született meg végül is a
döntés: szeptember közepén a pénzügyminiszter elrendelte az Ikarus
Karosszéria- és Járműgyár, valamint a Csepel Autógyár együttes
állami szanálását. A két cég akkori adósságállománya meghaladta a 4
milliárd forintot, a kintlevőségek összege pedig 3 milliárd forint
körül alakult. Mivel a tapasztalatok szerint a pénzügyi
egyensúlyukat vesztett vállalatok vagyonát csak nagyon alacsony áron
lehet értékesíteni, a jogutód nélküli felszámolás pedig nagy
vagyonvesztéssel járna, a pénzügyi szanálás a kézenfekvő megoldás.
Arra számít a kormányzat ugyanis, hogy mindkét cégnél javíthatók a
műszaki, a technológiai, valamint a gazdaságossági feltételek.

    Ezzel egyidejűleg a Szanáló Szervezet, az Állami Vagyonügynökség
és az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium közösen nemzetközi
versenykiírást tett közzé a magyar közúti járműgyártás autóbusz
gyártási vertikumának átalakítására.

    A jelenlegi helyzetről szólva Virág Miklós elmondta: az Ikarus
szállítókkal szembeni tartozása összesen 2,9 milliárd forint, ebből
a Csepel Autógyárnak 1,4 milliárd forinttal tartozik. Az Ikarus
vevőkkel szembeni követelése 2 milliárd forint. A Csepel Autógyár
tartozása 2,2 milliárd forint, ebből a Rábának 450 millió forinttal
tartozik. Ugyanakkor a Csepel Autó vevőkkel szembeni követelése 2
milliárd forint, ebből az Ikarus-szal szembeni követelés 1,4
milliárd forint. A Szanáló Szervezet főmunkatársa fontosnak tartotta
közölni: az óriási problémák ellenére a cégek között van pénzmozgás.
Ennek bizonyítására elmondta: szeptember 12-e óta, vagyis a szanálás
kezdetétől az Ikarus a Csepelnek 2 milliárd 65 millió forintot
fizetett, a Csepel a Rábának pedig 994 millió forintot utalt át.

    Az MTI legfrissebb, péntek délutáni, a Szanáló Szervezettől
kapott információja szerint a Rába közölte a Csepel Autógyárral:
mégis szállít partnerének. Ezt az információt a Csepel Autógyár
vezérigazgató-helyettese, Kosaras Csaba megerősítette. (MTI)



1990. november 2., péntek 15:57


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD