Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 06.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Józsefvárosi Önkormányzat közleménye

"... 1990. november 6., kedd - November 7-én szerdán 14 órakor rendkívüli közgyűlést tart a Józsefvárosi Önkormányzat a hivatal dísztermében (Budapest, VIII., Baross u. 65-67.). Petíciót kívánnak eljuttatni a Parlamentbe, amelyben a kerületi ingatlanok, különösen az alapellátást biztosító üzletek tulajdonjogát kérelmezik. A közgyűlésen a főváros kerületi polgármesterei is részt vesznek. "
SZER, Világhíradó:

A bősi vizerőmű

"Az osztrák dunai erőművek részvénytársasága, a Donaukraftwerke azonban alaposan becsukta az egyik szemét és a nagymarosi munkálatok kivitelezésének vizsgálata során megállapította, hogy azonnali fizetés esetén az összeg 2 milliárd 980 millióra zsugorodik, hiszen a kártérítési összegek elesnek."

A British Airways német vegyesvállalatot tervez

Mészáros György, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. november 7. szerda (MTI-TUD) - A British Airways (BA) brit légitársaság német partnerekkel vegyesvállalatot akar alapítani németországi belföldi járatai működtetésére.


Az új légitársaság 51 százalékban német tulajdonban lenne és 49
százaléka lenne a BA-é. A BA célja, hogy megtartsa német belföldi
járatait, amelyeket egyébként a német egyesítés miatt jórészt meg
kellene szüntetnie.

    A második világháborúban győztes hatalmak, a Szovjetunió, az
Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Franciaország légitársaságainak
eddig joguk volt belföldi járatokat működtetni az NSZK-ban, illetve az
NDK-ban. Az egyesített Németország kormánya és az egykori szövetséges
hatalmak megállapodása értelmében azonban most üzleti tevékenységüket
csökkenteniük kell. A BA esetében ez azt jelenti, hogy 1993 nyaráig 60
százalékkal le kell faragnia német belföldi járatait. Jelenleg a BA
gépei, napi 86 járattal, kilenc (nyugat)német várost kötnek össze
(Nyugat)Berlinnel és évente 1,5 millió utast szállítanak.

    A terv az, hogy a belföldi járatokat a brit-német vegyesvállalat
venné át.

    A BA eredetileg a volt NDK állami légitársaság, az Interflug egy
részének megvásárlásával akarta fejleszteni német járatait. Ezt az
elképzelést azonban újabban elvetik a brit cégnél, nem utolsó sorban
azért, mert lehetetlen pontos információt szerezni a keletnémet cég
pénzügyi helyzetéről. Az Interflug a jelek szerint független akar
maradni.

    A nyugatnémet légitársaság, a Lufthansa már megvásárolta az
amerikai Pan Am német belföldi járatait, az Air France pedig
úgyszólván kivonult a német belföldi piacról. A BA nem akar a
Lufthansával társulni, a vegyesvállalathoz német bankokat,
pénzintézeteket és ipari vállalatokat akar megnyerni. +++



1990. november 6., kedd 20:34


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD