Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 06.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Józsefvárosi Önkormányzat közleménye

"... 1990. november 6., kedd - November 7-én szerdán 14 órakor rendkívüli közgyűlést tart a Józsefvárosi Önkormányzat a hivatal dísztermében (Budapest, VIII., Baross u. 65-67.). Petíciót kívánnak eljuttatni a Parlamentbe, amelyben a kerületi ingatlanok, különösen az alapellátást biztosító üzletek tulajdonjogát kérelmezik. A közgyűlésen a főváros kerületi polgármesterei is részt vesznek. "
SZER, Világhíradó:

A bősi vizerőmű

"Az osztrák dunai erőművek részvénytársasága, a Donaukraftwerke azonban alaposan becsukta az egyik szemét és a nagymarosi munkálatok kivitelezésének vizsgálata során megállapította, hogy azonnali fizetés esetén az összeg 2 milliárd 980 millióra zsugorodik, hiszen a kártérítési összegek elesnek."

A Levegő Munkacsoport nyílt levele az Országgyűléshez az üzemanyagárakról (OS)


1990. november 6., kedd - Tekintettel arra, hogy az Országgyűlés
rövidesen döntést hoz az üzemanyagárak megállapításának módjáról,
illetve az üzemanyagokra kivethető adók mértékéről, felhívjuk a
tisztelt képviselők figyelmét az alábbiakra:

    1. Környezetünk pusztítása napjainkban olyan méreteket öltött,
hogy alapjaiban veszélyezteti gazdaságunk fejlődését, s a nem túl
távoli jövőben a lakosság tömeges elnyomorodásához vezethet.
Jelenleg a közlekedés, valamint a közlekedéshez szükséges háttéripar
(így például a szénhidrogénipar jelentős része) a
legkörnyezetszennyezőbb tevékenységek közé tartozik. Mind a
gazdasági racionalitás, mind pedig a társadalmi igazságosság azt
követeli, hogy a környezetszennyezést a környezetszennyező fizesse
meg.

    2. Társadalmi-gazdasági fellendülés hosszabb távon csak akkor
várható, ha a társadalom szempontjából leghatékonyabban
fejleszthető, leginkább perspektivikus területek kapják a legtöbb
támogatást, s ezzel egyidejűleg visszafejlesztésre kerülnek a
fejlődést gátló tevékenységek. Sajnos napjainkban éppen az ellenkező
folyamat figyelhető meg: a legjobban megtérülő beruházások közé
tartozó oktatás, egészségügy és környezetvédelem egyre mostohább
körülmények között működik, míg az elavult, alacsony hatékonyságú,
nagy nyersanyag- és energiaigényű, környezetszennyező tevékenységek
továbbra is jelentős támogatásban részesülnek.

    A fentiek figyelembevételével javasoljuk, hogy az üzemanyagok
fogyasztói adójából keletkező költségvetési bevételek meghatározott
részéből hozzanak létre egy külön alapot a közlekedés által okozott
környezetszennyezés csökkentésére. Ezen alapot a fajlagosan jóval
kevésbé szennyező és egyúttal közlekedési alternatívát jelentő
tömegközlekedés és vasút támogatására fordítsák. Ily módon az alap
az üzemanyagár-emelés hatását mérséklő szociálpolitikai intézkedés
szerepét is betöltené. (OS)



1990. november 6., kedd 18:25


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD