|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Vállalkozók Pártja közleménye
"... még
mindig nincs egy, a társadalombiztosítás teljes egészét új alapokra
helyező, és annak önkormányzati rendszerét kimunkáló egységes
koncepció előterjesztve. A Vállalkozók Pártja szeptember 7-én a
sajtónak, majd azt követően szakértőknek, végül valamennyi
parlamenti párt frakcióvezetőjének, a népjóléti miniszternek és dr.
Antall József miniszterelnök úrnak is átadta a párt által
kidolgozott társadalombiztosítási koncepciót és törvénytervezetet.
"
BBC, Panoráma:
Mi lesz szovjet áram nélkül?
"..., ha kiesne a szovjet villamosenergia
import teljes egészében, akkor mindennemű technikailag még behozható
külföldi segítség, és a teljes magyar tartalék-kapacitás
igénybevétele mellett is igen jelentős fogyasztói korlátozásokat
kellene foganatosítani az országon belül azért, hogy a
villamosenergia rendszer egyensúlya fennmaradhasson."
|
|
|
|
|
|
|
A Szanáló Szervek a járműiparról (1. rész)
|
1990. november 2., péntek - A magyar közúti járműgyártás
autóbusz-gyártási vertikumának átalakítására szeptemberben
meghirdetett nemzetközi pályázatra november 20-áig küldhetik el
nevezéseiket az érdekeltek. Az értékelésre várhatóan decemberben
kerül sor, addig a Szanáló Szervezet - a kormányzati döntésnek
megfelelően - igyekszik a járműgyártás feltételeit biztosítani.
Mindezt Virág Miklós, a Szanáló Szervezet főmunkatársa mondta az
MTI-nek. Közölte azt is: a Szanáló Szervezet, amely a Csepel
Autógyár és az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár közös szanálásán,
pénzügyi rendezésén munkálkodik, jelentős értékű, már lejárt
bankhitelt ütemeztetett át, és közreműködésével lehetővé vált, hogy
a két vállalat további hiteleket vegyen fel kereskedelmi bankoktól.
E hitelek visszafizetésére a Szanáló Szervezet vállalt garanciát.
Mint ismeretes, csütörtökön a Rába bejelentette: leállította a motorok és futóművek szállítását a Csepel Autógyárnak. November 1-jén már nem indították el Győrből Csepelre az esedékes szállítmányt, mert mint mondták, a Csepel Autógyár hosszabb ideje nagyobb összeggel tartozik a Rábának, a győri nagyvállalat pedig képtelen tovább hitelezni. Erre reagálva a Csepel Autógyár vezérigazgatója közölte: a vállalat 450 millió forinttal valóban tartozik a Rábának. Hozzátette azonban: azért nem tudnak fizetni, mert nekik is tartoznak, legnagyobb adósuk éppen az Ikarus.
Tavasz óta tehát semmi sem változott, a vállalatok ,,körbetartoznak,, egymásnak. A több mint 100 ezer dolgozót foglalkoztató járműipar válságban van, az összeroppanás jelei mutatkoznak. Az alapprobléma továbbra is az, hogy a több éven át 13-14 ezer autóbuszt gyártó Ikarus az idén a rubelelszámolású piac összeomlása miatt veszített pozíciójából. Termelési értéke a tervek szerint ugyan eléri a tavalyi 24 milliárd forintot, ám ez csak úgy lehetséges, hogy a korábbiaknál lényegesen drágább, értékesebb buszokat állítanak elő. Ez még önmagában nem baj, csakhogy így nincs szükség annyi alvázra és motorra, mint korábban. Az előzetes megrendelések alapján - egy korábbi Ikarus-információ szerint - 9664 autóbusz szállítására kapott megrendelést a vállalat, ám máris prognosztizálható, hogy ennél is lényegesen kevesebb jármű eladására nyílik lehetőség a dollárelszámolásra való áttérés után. (folyt.köv.)
1990. november 2., péntek 15:55
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|