|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Vállalkozók Pártja közleménye
"... még
mindig nincs egy, a társadalombiztosítás teljes egészét új alapokra
helyező, és annak önkormányzati rendszerét kimunkáló egységes
koncepció előterjesztve. A Vállalkozók Pártja szeptember 7-én a
sajtónak, majd azt követően szakértőknek, végül valamennyi
parlamenti párt frakcióvezetőjének, a népjóléti miniszternek és dr.
Antall József miniszterelnök úrnak is átadta a párt által
kidolgozott társadalombiztosítási koncepciót és törvénytervezetet.
"
BBC, Panoráma:
Mi lesz szovjet áram nélkül?
"..., ha kiesne a szovjet villamosenergia
import teljes egészében, akkor mindennemű technikailag még behozható
külföldi segítség, és a teljes magyar tartalék-kapacitás
igénybevétele mellett is igen jelentős fogyasztói korlátozásokat
kellene foganatosítani az országon belül azért, hogy a
villamosenergia rendszer egyensúlya fennmaradhasson."
|
|
|
|
|
|
|
A Csepel Autó nem cáfol, de nekik is tartoznak - Az Ikarus
nyilatkozik
|
1990. november 1., csütörtök - A hírrel kapcsolatban, hogy a
Rába nem szállít motorokat és futóműveket a Csepel Autónak, Lukácsi
Gábor, a Csepel Autógyár vezérigazgatója elmondta: a Rába és mások
jogos követelését nem vitatják, soha nem is vitatták. Való igaz,
hogy a Csepel Autó jelenleg 450 millió forinttal, körülbelül ötheti
szállítás értékével tartozik a Rábának. Azt is hozzátette azonban,
hogy a Csepel Autógyár azért nem tud fizetni, mert nekik is tartozik
az Ikarus, jelenleg 1,5 milliárd forinttal.
Hozzátette még: tavasz óta semmi sem változott. A vállalatok körbetartoznak egymásnak, hol több, hol kevesebb pénzzel. Ez az egymásra épülő járműipari vertikumban senkinek sem jó, felesleges indulatokat gerjeszt. A vertikumban dolgozó vállalatok egy éve élnek együtt ezzel a súlyos problémával, de eddig éppen a járműipari vertikum fenntartása érdekében még mindig sikerült kompromisszumot kötni. Lukácsi Gábor reméli, hogy most is találnak megoldást. A Rába követelését azonban, hogy a teljes tartozás kifizetése után nyolcnaponként számoljanak el egymással, a jelenlegi helyzetben lehetetlennek tartja. Hangsúlyozta: a Csepel Autó azonnal fizet, amint az Ikarustól befolyik a pénze, illetve ha az autógyár hitelt kap.
A Csepel Autógyárban egyébként működnek a járműszerelő-szalagok, az udvaron 175 alváz áll, ezeket továbbítják az Ikarusnak. A szerelőszalag dolgozóit alkatrészgyártásra és egyéb területre csoportosították át, és addig tudnak nekik munkát adni, amíg az anyagkészletekből futja. Hozzátette: más szállítók is késve kapják meg a fizetségüket, és sok esetben ez nem öt hetet, hanem két hónapot is igénybe vesz. Lukácsi Gábor hangsúlyozta: nagyon bízik abban, hogy ismét sikerül tárgyalni és kompromisszumot kötni, hiszen a vertikum 80-85 ezer emberének kenyerén kívül szerződések teljesítéséről is szó van.
Az Ikarus Vezérigazgatóságán az MTI munkatársának semmilyen információt nem adtak, mondván, az ügyben a Szanáló Szervezet nélkül nincs joguk nyilatkozni.
A Szanáló Szervezet illetékes munkatársait, mivel csütörtökön vidéken tartózkodtak, nem sikerült elérni. A Szanáló Szervezetnél azt ígérték, hogy bővebb felvilágosítással pénteken tudnak szolgálni. (MTI)
1990. november 1., csütörtök 15:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|