Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 02.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Vállalkozók Pártja közleménye

"... még mindig nincs egy, a társadalombiztosítás teljes egészét új alapokra helyező, és annak önkormányzati rendszerét kimunkáló egységes koncepció előterjesztve. A Vállalkozók Pártja szeptember 7-én a sajtónak, majd azt követően szakértőknek, végül valamennyi parlamenti párt frakcióvezetőjének, a népjóléti miniszternek és dr. Antall József miniszterelnök úrnak is átadta a párt által kidolgozott társadalombiztosítási koncepciót és törvénytervezetet. "
BBC, Panoráma:

Mi lesz szovjet áram nélkül?

"..., ha kiesne a szovjet villamosenergia import teljes egészében, akkor mindennemű technikailag még behozható külföldi segítség, és a teljes magyar tartalék-kapacitás igénybevétele mellett is igen jelentős fogyasztói korlátozásokat kellene foganatosítani az országon belül azért, hogy a villamosenergia rendszer egyensúlya fennmaradhasson."

A Csepel Autó nem cáfol, de nekik is tartoznak - Az Ikarus nyilatkozik

1990. november 1., csütörtök - A hírrel kapcsolatban, hogy a Rába nem szállít motorokat és futóműveket a Csepel Autónak, Lukácsi Gábor, a Csepel Autógyár vezérigazgatója elmondta: a Rába és mások jogos követelését nem vitatják, soha nem is vitatták. Való igaz, hogy a Csepel Autó jelenleg 450 millió forinttal, körülbelül ötheti szállítás értékével tartozik a Rábának. Azt is hozzátette azonban, hogy a Csepel Autógyár azért nem tud fizetni, mert nekik is tartozik az Ikarus, jelenleg 1,5 milliárd forinttal.


Hozzátette még: tavasz óta semmi sem változott. A vállalatok
körbetartoznak egymásnak, hol több, hol kevesebb pénzzel. Ez az
egymásra épülő járműipari vertikumban senkinek sem jó, felesleges
indulatokat gerjeszt. A vertikumban dolgozó vállalatok egy éve élnek
együtt ezzel a súlyos problémával, de eddig éppen a járműipari
vertikum fenntartása érdekében még mindig sikerült kompromisszumot
kötni. Lukácsi Gábor reméli, hogy most is találnak megoldást. A Rába
követelését azonban, hogy a teljes tartozás kifizetése után
nyolcnaponként számoljanak el egymással, a jelenlegi helyzetben
lehetetlennek tartja. Hangsúlyozta: a Csepel Autó azonnal fizet,
amint az Ikarustól befolyik a pénze, illetve ha az autógyár hitelt
kap.

    A Csepel Autógyárban egyébként működnek a járműszerelő-szalagok,
az udvaron 175 alváz áll, ezeket továbbítják az Ikarusnak. A
szerelőszalag dolgozóit alkatrészgyártásra és egyéb területre
csoportosították át, és addig tudnak nekik munkát adni, amíg az
anyagkészletekből futja. Hozzátette: más szállítók is késve kapják
meg a fizetségüket, és sok esetben ez nem öt hetet, hanem két
hónapot is igénybe vesz. Lukácsi Gábor hangsúlyozta: nagyon bízik
abban, hogy ismét sikerül tárgyalni és kompromisszumot kötni, hiszen
a vertikum 80-85 ezer emberének kenyerén kívül szerződések
teljesítéséről is szó van.

    Az Ikarus Vezérigazgatóságán az MTI munkatársának semmilyen
információt nem adtak, mondván, az ügyben a Szanáló Szervezet nélkül
nincs joguk nyilatkozni.

    A Szanáló Szervezet illetékes munkatársait, mivel csütörtökön
vidéken tartózkodtak, nem sikerült elérni. A Szanáló Szervezetnél
azt ígérték, hogy bővebb felvilágosítással pénteken tudnak
szolgálni. (MTI)



1990. november 1., csütörtök 15:05


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD